AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.208

Värde 325 Coupe -94

Sida 1 av 2
si
123
silwer
325IC -94
Skulle vara kul och veta vad den är värd! Har inga säljplaner men skulla ara kul som sagt!

Bostongrön
12500 mil
ElTaklucka
Beige färgast skinn
Sportstolar
Manuel Klima
Airbag förare och Passagerare
Lilla Datorn
ASC+T
Sportchassie
Mp3 CD, 8 orginalhögtalre, låter bra
16" Orginal smidd bmw fälg med Splittrer nya NF 3
Kommer att köpa nya 18" till sommaren
Bilen är mycket fin och allt fungerar.
Full servicebok med alla stämplar, import
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Om den va min skulle jag inte sälja den under 70000:-

MVH
Martin
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Och av mig skulle du få max 60´ för den.
Håller nog med Anders S.
60 låter mer realistiskt. Såvida du inte tar god tid på dig
vid säljandet och rätt kille kommer och köper den då du kanske
kan få ut lite mer. 70' tror jag dock är väl optimistiskt.
si
123
silwer
325IC -94
Glömde skriva att det är Defa larm och vita blinkers runt om, men det spelar ju ingen roll för värdet!
ma
279
martin_gbg
Ok, jag har diskuterat priset på min bil och fått indikationer på att den ska vara värd ca 60'. Det är en silvermet. 93a med lite utrustning (ej AC eller skinn) och 15000 mil. Skulle aldrig sälja den under 60'. Tycker att utrustningen, den lägre milen och en nyare årsmodell berättigar ett pris på runt 70'. Vad anser ni annars min bil vara värd? Jag är till 99% säker att det inte är speciellt svårt att sälja min för 55' (vilket jag inte kommer göra, iaf inte i år)..

Mvh
Martin
si
123
silwer
325IC -94
Ja min bil är rikligt utrustad, så det gör ju lite för värderingen. Kan ju berätta att jag köpte den ganska dyrt på grund av att den var så jävla fin och jag hade tröttnat på att ha tittat på ett antal skrothögar för en något billigare peng! Man får vad man betalar för! angående din bil martin så var det nog dom snyggaste fälgar jag sett? sälja? vad kostar dom nya?
si
123
silwer
325IC -94
Köpte bilen på firma oxå....
60-70 om skicket och dokumentationen är i ordning. Bostongrön är inte den mest attraktiva färgen vad jag förstått, men inte den minst populära heller.

martin,

Läcker bil! M 72V-fälgarna gör sig mycket bra på E36 också!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Personligen skulle jag aldrig betala 70k för en 325 -94, man kan få en m3:a för 10-20k till och det är så otroligt mkt mera bil för pengarna.

Tycker att 325 e36 är den mest övervärderade bmw modellen för tillfället. Tänkte själv köpa en 325:a i höstas men då jag insåg att jag skulle bli tvungen att betala runt 75-90k för en rikligt utrustad bil i mkt fint skick så köpte jag en m3:a med så gott som all i utrustning i ett exemplariskt skick för bara lite mera pengar än vad 325:orna kostade istället.

I mina ögon är en 325 -94 värd 50-60k men marknaden verkar som sagt vara lite "konstig" vad det gäller dessa bilar så jag skulle inte bli förvånad om du skulle kunna få ut 70k för den. Bara att prova att sätta ut den för ett högt pris först och sedan sänka priset eftersom om du har svårt att sälja.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jens,
vad som annonseras på börsen (och diverse andra forum) och vad bilarna säljs för i verkligheten stämmer rätt sällan överrens. Detta gäller inte BARA E36....

JN-> Lite större risk att köpa en m3:a för 80k än en 325:a för 20k mindre.
Mycket dyrare försäkring och svindyrt om motorn havererar.

----
Projekt Ascona B: Länk
Nu kan jag också tycka att 80K för en M3 låter dyrt i slutändan. Däremot tror jag på 328 E36 i den prisklassen. Nyare och lite modernare än 325or. Så det hade jag kollat efter om jag handlade bil i den prisklassen.

/Johan

JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Anders S:

Jag vet att det finns en differens mellan begärt pris och det pris som en bil slutligen säljs för, har själv köpt o sålt ett femtiotal bilar o motorcyklar. Vad jag menar är att 325 coupé utav t.ex årmodell 94:a som har mkt utrustning o är i mkt gott skick ofta annonseras för 70-100k medans en motsvarande m3 -94 kanske annonseras för 90-120k, sedan så finns det självklart en prutmån på båda dessa bilar så prisskillnaden är ofta densamma när de slutligen säljs, och det var detta jag tyckte var lite konstigt.

Letade som sagt själv efter en 325:a i höstas och tyckte faktiskt att det var ovanligt svårt att kunna pruta på dessa bilar, då jag till slut insåg att det skulle bli för dyrt med en fin 325:a så började jag koilla efter m3:or istället och bland m3 säljarna fanns det ofta en rejäl prutmån så det blev en m3 igen för mig till ett pris som jag dessutom kände mig väldigt nöjd med.

ojay:

Skillnaden i försäkringskostnad är inte speciellt stor mellan 325 o m3 för mig. Jag skulle få betala 7300/år för en 325:a och 10100/år för en m3:a hos t-hansa förra hösten. Att det sedan skulle bli svindyrt om motorn havererar är inget jag oroar mig speciellt för, är inne på min tredje m3:a nu utan ngt haveri. Om den nu trots allt skulle rasa så finns beggade m3 3.0 motorer att få för runt 15-20k, inte så farligt tycker jag, en 325 motor kostar nog runt 10k den med.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

JN,
Du måste sprungit på en lyckoträff när det gäller försäkringspremien!
7300 eller 10100 är lite skillnad mot mina offerter, 6´ för min 328 eller 24´ för en M3:a !! Jag har inte kollat med enbart 1 försäkringsbolag utan fyra...
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jo, jag vet att jag har bra priser på mina försäkringar, har alltid haft t-hansa förut och har varit kund där i många år. På min förra m3:a betalade jag faktiskt bara 8100:-/år hos t-hansa och det tyckte jag var hur billigt som helst.

Min nuvarande m3:a har jag faktiskt försäkrad hos Länsförsäkringar för 12000:-/år, anledningen till det var att t-hansa hade vissa krav vilket gjorde det mkt smidigare att välja LF trots att de var 2000:- dyrare.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
ma
279
martin_gbg
Fälgarna är inte till salu...va inte helt lätt att hitta dem till ett bra pris och fick åka nästan 50 mil för att köpa dem (visste inte om de skulle passa så jag ville inte ta det per post), men det va det absolut värt. Köpte begagnade originalfälgar för ungefär samma pris som nya kopior (som finns på molway bl.a). Tror jag gjorde ett bra val..

Bra för oss 325 ägare om de är högt värderade..måste säga att jag tycker det är en mycket trevlig bil. Titta runt vad du får för bil för 70', finns inte mycket som slår en 325. Tar man en 328 får man troligen ett "sämre" exemplar med mer mil, går man ner till 320 får man klenare motor. Det är iaf lite sportbilkänsla i en 325. M3 lär för de flesta bli betydligt dyrare totalkostnad, speciellt om man är ung och bor i storstad (som jag). Kommer behålla min 325 tillsl jag kan köpa en E46 Cab.

MVH
Martin
Anders S

Skillnaden i försäkringspremie kan nog till ganska
stor del bero på att du bor i Sthlm och JN bor i
Falun.
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Tjena JN
kul att se dej på forumet=).. ska du på någon BMW träff i år?
Jag va med på gävle träffen 2003 i den lila m3an, har fixat
lite med bilen så hoppas att du känner igen den:).

Mvh//Jonas
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Wadstedt,
Visserligen är premierna högre runt storstäder men just skillnaden mellan 2 modeller är så ofantligt stor så att det är löjligt (400% i mitt fall). Den enda M-bil jag skulle köpa i dagens läge är en M-coupe, den ligger (fortfarande) på nästan samma nivå som en 2,8 (skiljer drygt 20%).

Men man får väl flytta upp i skogen nånstans om det ska kännas meningsfullt med en M3, ekonomiskt sett. :)
ma
279
martin_gbg
Kan man inte köpa ett litet skjul eller liten stuga på nått ställe där det är billigt att försäkra bilar och ange sin folkbokföringsadress dit =) En liten tomtbit i lappland med ett husvagnsstort hus på är nog inte så dyrt! Jobbigt med posten bara, annars hade det vart en grymt bra idé!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.