AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
566

Missljud 318iS E30

Adam318
Vid 2500-3000 varv är det något missljud som lever om, och det låter ju inte som den ska lägga ner på stört, bilen går ju som en klocka annars, min egna teori är att det är något med kamkedjan, slut eller slapp eller... nått, jag frågade förut en gång för längesedan, men fick inget bra svar då, vill gärna veta vad det skulle kunna vara, och om det är det vad kostar det att fixa?

Tack på förhand.

------Sign.------
Brings Me Womens?
Zo
68
Zodiac
Bmw E36 sedan -91
Kan vara ngt som sitter löst på motorn. Känn på luftfilter,säkringsbox mm.

Zodi@C
Ch
34
ChrOmeE
318i/2SK -88
Är du säker på att det kommer från motorn?

Min lever åxå om lite vid de varvtalen, men jag blev informerad om att det var bakre delen av avgas-systemet som inte var rätt monterat. Mkt riktigt. Det var felet för mig

/Livet e en hora å ja e pank
ChrOmeE
er
256
eraabos
M3 E30-88
Det kan vara plast skenorna som ligger mot kamkedjan som börjar bli dåliga. Hade liknande problem med min
gammla 318 is, hörde det ljudet tydligast om man låg i 110km, kommer inte ihåg varvtalet.

Du kan även prova och byta kedje sträkaren, den kostar runt 500:- , plast skenorna kostar runt 2000:- om jag inte minns fel.
Adam318
Var förbi BMW-Verkstaden idag, det lät från fläkten, typ fläktnavet trodde han var glappt, så när den skulle typ koppla in fläkten så gjorde den inte det, vilket resulterade i oljudet, som också gör att fläkten inte snurrar, vilket inte är någon fara nu på vintern iofs, men dock en tusenlapp, såvida det inte är något värre.

Tack för svaren.

------Sign.------
Brings Me Womens?
noizen
jag har precis samma jäkla ljud i min bil... runt 2500-300 varv kommer det... sen har iofs 3 ljud till jag vill få bort...

1:a ljudet: låter som prasslande/fladdrande löv i ventilationen
2:a ljudet: tickar från mittenluftventilen ovanför stereon...
3:e ljudet: pyser från bromsen låter mest när man stängt av motorn
(hör ju inte det annars motorljudet överröstar)
fast slutar efter typ 4-5 sekunder, stampar man på bromsen slutar ljudet direkt
4:e ljudet: mellan 2500 -3000 varv börjar det skorra bakom instrument panelen...

Mvh Peter
noizen
ingen som har nått tips om hur man kan tabort nått av dessa ljud ?
BMW-Lover
Kammen är ganska slut i min men den varvar villigt och utan problem över 6000, då låter det iof inget vidare bra i motorn så man kan ju inte göra det allt för ofta. Ska snart byta kam i den, kostar ju mellan 6-7000:- bara i delar, BMW är ju vidrigt dyra i delar!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.