AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.137

Smäller Vid Kopplings Tryck.

"730i -89:a".

Har fått ett högt "smällande" så fort jag trycker ner kopplingen, spelar ingen roll mellan vilken växel jag skiftar imellan, eller om bilen är avstängd och stillastående..

Får även ett svagt ljud vid motorbroms/gaspådrag, men inte i närheten av vad som sker när man trycker ner kopplingen..
(smyger man verkligen genom dragläget med gas och broms låter det inte i närheten av lika mycket, avstängd bil och koppling innan start låter mest)..

Har inte hunnit hissat upp bilen än då man ej har något garage heller, så man ser ej så bra nu, väntar på lite solsken.. =o/ ..

Har kollat på forumet men finner inget jag tycker stämmer in, då det bör tilläggas att det skedde efter att nästan fått en Astra i baken, vilket orsakade: "Accelration på torrt underlag, plötslig isfläck, torrt igen...dunk".. =o( ..
Har nyligen bytt "diffen", så tror inte det är därifrån, låter mer som ett trasigt knutkors på en "Amazon", dålig jämförelse kanske.. =o/ ..

Tyckte mig läsa när jag kollade om frågan redan fanns att BMW körde någon annan lösning än de "vanliga" knutkorsen, eller är jag helt fel ute?
Tips om annat som kan ha hänt, med tanke på omständigheterna..

Ska hissa upp han om några timmar, uppskattar alla tips man kan kolla..

MvH //Karla_Jr

Sådär, hittade den troliga orsaken, den främre upphägningen (bulten) mellan klumpen och balken = av...
Då bilen säkerligen kommer förbli i mina ägor tills den dagen den dör (långmilare men kär sådan), så anser jag att det borde funka att svetsa fast den på plats, hoppas inte på att byta "klump" något mer så borde väl inte bli några större komplikationer med detta??

MvH //Karla'_JR
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Hej! Jag vet inte men ska den inte kunna röra sig? Om du svetsar så kan den ju inte de isf. Bara en tanke...
Nej den ska vara fokuserad, hittade inte någon form av gummibussning intryckt i fästhålet heller så antar att den ska vara helt stum där framme.. (annars slår den ju i vaggan)..

Vart inte svets iaf, var mer irritationen över att ligga och krypa i lera under en bil som snart är helt nyrenoverad i den här takten... =op ..

Fick ner och borrade/gängade om fästet iallafall, så då var den dagen passé.. =o) ..

//Karla_Jr
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.