AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
816

överladning 320ik

Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
tjena.. håller på att bygga tryck rören te insuget från intercoolern.. nu e de så att de sitter en massa grejer in i insuget 2 slangar på höger sida å sen e de någon elektrisk sak i spjälhuset.. måste jag ha allt deta me eller går de å ta bort....
går även in vaten till spjälhuset funderar på att skippa de å ta de vatnet till turbon????

Iron M///
Bu
173
Butcher
320 2.5 TIC -85
325 Touring -88
Om jag minns rätt har du en slang som går från ventilkåpan till insugsbälgen, en av dom 3 slangarna. Det är vevhusventilation och måste bort från insuget där det finns eller kan finnas övertryck. Lossa slangen från insuget o låt den hänga fritt med ett litet filter i änden. Plugga vid bälgen. Sen har du kallstarten o den TROR jag du kan ha kvar. Den 3:e vet jag inte vad det är. Har behållt vattnet till insuget på min överladdade 320 o de funkar fint.
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
går de å ta bort den där plötan där vatnet går in i spjälhuset?? tycker den e i vägen å hade varit smidigt å ta vatnet till turbon från dom slangarna.. försod inte riktigt de svaret jag fått.. vill ha så lite anslutningar som möjligt i de nya tryckröret......

Iron M///
schneberger
en annan sak du kan göra är att använda , 84:ornas tomgångshabrovink.om du vill slippa ännu mer slangar i insuget. d.v.s. en vakumklocka som ligger och styr på gasspjället. där har du genast en slang mindre som kan lossna vid övertryck
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
slangarna som sitter på spjälet å sen vidare in till något som ha med bromsarna å göra.. måste den vara ansluten i insuget innan spjälet eller kan man bara köra med ena slangen å pluga den andra??????

å vatnet in i spjälet går de å ta bort de å köra med en täck bricka över där bara å sen ta vatnet till turbon där vid???????????

ha sökt men hittar ej svar ;(

Iron M///
320-325
hmm hur gör man me bromservon den går väl på vakumet i isuget eller....
bmwracing
Man behöver inte röra slangen till vakumservot, det sitter redan en backventil där.
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
ja men hur gjör man med den enden som var ansluten i insugsgummit inna spjälhuset då?? vill rensa upp så de inte ser så himla klabit ut...

någon som kankse kan svara på de med vatnet me??

Iron M///
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
hur göa man med kallstarts ventilen då?? e inte så haj p vad allt e

Iron M///
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
någon!!!

Iron M///
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.