|
|
|
|---|---|
| Hej jag undrar vad ska ja ha för tändstift till min m50b25 runt 500hk | |
| Prova NKG BP5es dom är rätt kalla | |
|
passar ej i M50. Det är lilla gängan i dom |
|
| Med BP5ES lär du smälta kolvar. För dom är INTE kalla. NGK stift är graderingen så att högre siffra är kallare. Sitter 6:er i org. | |
| Kom igen nu ingen som vet eller | |
| M3 321hk har nr:7 orginal. om du väljer för kallt kan den va seg o starta när de e kalt ute. börja med 7 och gasa, titta sedan o försök läs av stiftet. | |
|
7or ska du ha, men exakt vad dom heter har jag så klart glömt att kolla. Orig håller inte länge. Men ring mig imorrn på dagen då jag är i garaget så kollar jag.. |
|
| Vilka stift funkar i en M20B25 turbo? | |
|
BP7ES ska du ha i M20 |
|
| Hur funkar det med typ Bosch super 4 i en M20 turbo? Är det sämre än "vanliga" stift, släcks gnistan lättare om det är små flera? | |
|
Hmm bra fråga, har aldrig provat! Men vet att BP7ES funkar kanon,och dom är billiga |
|
| Ok, tackar för det! | |
|
Jag var till Santoz på Autokinito...... Han förespråkade BP7 till 8 fast inte ES........... Utan vad hette stiftet nu igen?? Tja, det var en annan elektrod osv.... Han menade som på att ES stiften var "förbjudet" i en potent överladdad.... Själv körde jag BP6ES vill jag minnas i 633:an......... Hmm, det var nog egentligen inte riktigt rätt.. Du ska nog ha iaf 7:or... //Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.