|
|
|
|---|---|
|
Tjena grabbar! Någon som kan indentificera denna komponent? Den sittar på sidan av luftburken och är har ett kabel sittande på sig samt 2 luftpipor, én i botten och én i sidan. Där finns ingen slangar anslutat nu men undrar om inte det är meningen att där skal sitta någonting anslutat? Jag kan upplysa att jag har sett en luftslang som hängar undertill insugningen och ner till motorblocket...dvs. inte anslutat till någonting?? Kan denna lilla luftventil ha någonting att göra med motorns lite för höga tomgång? bildlänk: Länk Mvh. Micke BMW Power | |
|
Hej. Jag vet inte vad den fyller för funktion, men det ska sitta två slangar kopplade till den. Det gör det iaf på min 323i. Om jag minns rätt så kommer båda slangarna nerifrån sidan på motorn. Om någon vet så skulle även jag vilja veta vad denna makaper gör för nåt. Mvh Carl |
|
bmwracing |
Exakt en sån där magnetventil har jag liggandes i garaget. Den har suttit på en 518i och styr då tändförställnigen, men på 6:an(iafM30) styr den ventilen avgasåterledningen. Det har alltså med avgasreningen att göra. |
|
Ok, tackar grabbar...skal se om jag kan hitta dom slangarna som hörer ditt :O) Det är säkert till avgasrening men hur viktigt är detta på en så gammal bil...jag tänkar på besiktningen? /Micke |
|
|
det har med tomgången att göra om dom inte är anslutna tar dom tjyvluft |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.