|
|
|
|---|---|
|
Jag har en m20b25 som jag ska ha 2st 16T på, tycker ni att man ska låta de kylas med vatten eller ska man strunta i det? Funderar på om de blir för mycket för orginalkylen att ha två turbosar att kyla extra? | |
| Tycker att du ska koppla på vattnet till dom. Av erfarenhet vet jag att lagerhuset o dess tätningar inte mår bra av värmespridningen som uppstår när du stänger av motorn. Tryckhuset blir onormalt varmt på bara 5 min. Vattnet hjälper en hel del. Ett gott råd bara. | |
|
Vattenreturen från spjälhusförvärmningen kan funka. M.V.H. |
|
|
Jo man kan väl ta den där eller från slangarna som går in i coupen. Men frågan är egentligen hur kylaren sväljer den extra värmen. Funkar de med orginalkyl? Har ju hört att många toppar spricker pga otillräcklig kylning vid turbokonventering. |
|
|
AddeK: du kan ju ta å sätta en mindre kylare efter returen från snurrorna, så vattnet är lite mera ner kylt när det kommer in i "vanliga" systemet. går säkert att fixa nån bra löning på det sättet. |
|
|
Är inte pga dålig kylning som topparna går åt helvete, snarare att höga förbränningstryck/spikningar trycker ut packningen så avgaser tar sig in i kylsystemet o då blir det bara en stor luftbubbla i toppen och luft kyler dåligt...... Koppla aggregaten i serie med förvärmingen till spjällhuset, enkelt då det är samma dimension på anslutningar. Värmeenergin som tillkommer är försumbar i förhållande till det som kyls bort i topp och block. Du får större variationer då kupevärmen slås av eller på. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.