|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har hittat en M5motor som ja skulle vilja ha ner i min e28, undrar hur de blir med el och motorfästen, blir de mycket man måste bygga om? Vad tror ni besiktningen säger? Bör man byta drivlina och växellåda också eller funkar de med 535 drivlina och låda? MvH Björn | |
| de funkar me 535ans låda och bakaxeln ska du helst byta så du får runt 3,7-3,9 i utv i övrigt får man ändra vinkel på termostathuset vä motorfäste får du göra om lite granna samt bakre grenröret måste också ändras sedan behöver du servopump från e34 el e32 får flytta på lite grejer men i de stora hela är det faktiskt inget märkvärdigt ha de lappen | |
| de funkar me 535ans låda och bakaxeln ska du helst byta så du får runt 3,7-3,9 i utv i övrigt får man ändra vinkel på termostathuset vä motorfäste får du göra om lite granna samt bakre grenröret måste också ändras sedan behöver du servopump från e34 el e32 får flytta på lite grejer men i de stora hela är det faktiskt inget märkvärdigt ha de lappen | |
| glömde skriva att besiktning kan du jju glömma man får låtsas som inget risken att de märker nåt är jävligt liten | |
|
De med besiktning lät ju bra, vill ju inte åka på att byta motor varje år! Hur gör man med elen? MvH Björn |
|
| kopplar in den så klart | |
Paap Reeder |
Hej! Känns väl litet osäkert att komma med en 528 med M5 motor ....när besiktningsmannen får upp det på sin handdatordisplay måste han väl börja undra ändå. Smartare skulle isf vara att komma med en M535 med M5-spis ty då finns ju åtminstone M:et med från början på displayen. Bara en fundering. MVH /// Paap R |
|
Ja har som funderat lite på de där, kanske ska turbokonvertera motorn jag har iställe, är lite billigare än att köpa motor...? MvH Björn |
|
| jaha du lyckas du bygga turbo så billigt kan du få bygga en åt mig med .lycka till | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.