|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kan man ha olika märken fram resp på bak däcken i en M3? Blir det sämre väghållning då eller finns det något annat negativt om man har olika märken. | |
|
Du kan få ett oväntat beteende på bilen om du har grepp som beter sig olika. T ex kanske däcken har bättre grepp från början då de är kalla medans de bak har dåligt grepp innan de blivit varma och då kan bilen bli mer överstyrd än önskat. |
|
|
Det du speciellt ska akta dig för är att kombinera pil-formade däck med "vanligt" mer rakt mönster. / Jacob |
|
|
Jacob_M3: Är inte riktig med vad du menar...har orginal däcxken på nu dvs Michelin Sport kommer inte riktigt ihåg dimensionen. Har nu fått en bra kontakt med Pirelli så då hade jag ev tänkt mig: P ZERO ROSSO Asimmetrico 255/40 R18 95W nolbl,ohne rotes P ZERO Label P ZERO ROSSO Direzionale 255/40 ZR18 95Y Detta ihop med Michelin sprt fram vad tror du/Ni-? |
|
|
Tänk om Starre! Har du fått bra pris på Pirelli, byt alla 4! Sälj Michelinen om du inte vill behålla dom som reservdäck. Personligen hade jag fortsatt med Michelin, Pirelli är oxå bra men kommer att suddas slut fortare. Mvh /Robert |
|
|
Starre, Några M3 CSL ägare i England har det nyare Pirelli P Zero Nero och de säger att detta är det bästa gatdäck de någinsin kört på. Sen så kommer även nya Bridgestone Potenza RE 050A (som bl a sitter på Ferrari Enzo och AMG SL55) i flera dimensioner. Nya Michelin Pilot Sport PS2 har fått blandad kritik och det gamla Pilot Sport tillverkas inte längre i alla dimensioner. /RS2 Pirelli P Zero Nero: Länk Bridgestone Potenza RE 050A: Länk |
|
|
M3\\Robby: Hehe, faktiskt ganska kul. Jag tycker tvärtom. Hade inte köpt Michelin igen om jag vore Starre. Körde med både Michelin Pilot Sport och Pirelli P-Zero Rosso förra året och anser att Pirelli håller mycket högre kvalitet och hållbarhet. Alla tycker vi olika. Starre: Jag tror att dom två däcken kom att fungera bra tillsammans, fast man kan inte vara säker förrän man provat. Bara man inte blandar de däck som sitter på samma axel, men det skulle du ju ändå inte göra nu :) Lycka till! / Jacob |
|
|
Jacob_M3: Ok vi tycker olika och har uppenbarligen olika erfarenhet, tråden handlade dock om att blanda olika däck fram & bak, vilket är helt förkastligt på alla prestandabilar (om man nu tänker utnyttja prestandan någon gång..) Däremot, ska du bara glida omkring inne i sta'n kan du ju i princip köra omkring på 4st olika däck, Hankook är ju ett riktigt lurigt däck som kan fås billigt dessutom.. |
|
| Personligen hade jag bytt alla 4 till pirelli. Eller så hade jag köpt 2 nya bakdäck av samma sort som framdäcken är (annan dimension givetvis). Lite nojig med att blanda däck av anledningen som Johann nämner. Även gamla/nya däck kan bete sig annorlunda. | |
|
Tack för alla tips och råd som jag fick får av Er..... Ska få pris av Pirelli inom kort hoppas jag......fråga vilka dimensioner har jag på sommar däcken?jag vet det borde jag vet men sommardäcken finns 3mil från och minet sviker mig. Hur lätt tror Ni att det sälja beg fram däck??? RS2: Har precis varit i kontakt med Boxer och de hade inget svar på din fråga. |
|
|
Starre, Original är det 255/35-19 eller 255/40-18. Om du funderar på Pirelli så ska du ha P Zero Nero eller Rosso och inte de äldre Asimmetrico eller Direzionale. /RS2 |
|
|
Starre, Sorry, gav dendast imensionerna på bakdäcken, fram är det original 225/40-19 eller 225/45-18. /RS2 PS. Vet inte Boxer själva vad som ska ingå i de olika paketen framöver nu när TV3 blir gratis under först året? |
|
|
Starre: Allt beror på pris och skick givetvis. Finns inte så många som köper begangnade däck utan att ha tittat på dom först med tanke på alla dolda skador som kan ha finnas. Smidigast är kanske att kolla med din kontakt, har han bra ruljans på däck kanske han kan ta dom i inbyte. Annars kan du alltid spara dom, alltid bra att ha. / Jacob |
|
|
Jacob_M3: Bra kontakt nja:))det var inte via en vanlig däck verkstad utan via försäljnings chefen på Pirelli, är nog lite svårt sälja mina Michelin till P...... RS2: Ok Jo men kasnke har lärt sig en läxa med tanke på om man ser vad som hände sist eller hur. |
|
|
Hej! Kanske dax för en lite update fick svar ifrån min kontakt efter mycket om och men... Pris monterat och klart ca:11k för alla 4 Pirelli P Zero Nero |
|
|
Är det ngn skillnad på köregenskaper mellan original 18" o 19", M3 E46 fälg? Hur stor skillnad i vikt är det med "fabriksmonterade" däck? Har fått ett bra pris på en M3a här i sverige, men dock med 18", och dom fälgarna faller mig absolut inte i smaken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.