|
|
|
|---|---|
|
Hur många HK får man i en 323i från -86 om man har trimkam i den? _ _ _ _ _ _ Bmw M-Power | |
|
hur långt är ett snöre =) va e d för kam samt andra moddar i motorn? |
|
Rotti |
jadu det beror på va för kam du ska ha ?? men räkna inte med för mycket..hk |
|
Vi vänder på frågan då. Han jag köpte den av säger att det är 170Hk i den. Då måste det vara lite mer än bara en ny kam! Eller? _ _ _ _ _ _ Bmw M-Power |
|
| ja det måste vara bra mkt mer än en trimkam i den motorn | |
| Den måste nog vara en annan motor...typ 325 motorn som har 170 hk orginal :) | |
|
Jo:D Men inte tror jag att det är en 2,5Liters inte! _ _ _ _ _ _ Bmw M-Power |
|
| inte tror jag att d e 170hk då inte | |
|
Nej då vet jag inte! _ _ _ _ _ _ Bmw M-Power |
|
|
Robban sådana oseriösa säljare som påstår att det är 170 hk utan papper på det ska man inte lita på... Jag säger inte att det inte är det men om allt är seriöst så har han varit och bänkat Bemmern ... Mappning kostar runt en tusing i fall du undrar. Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys! |
|
|
På min förra E30(323i-84) hade jag följande saker på: GruppA-topp med Enem Z10-kam,matchportad insugsrör och extraktorrör,2½ avgas,325-spridare och -bränsletryckregl,öppet avskärmat KN-filter...Motorn bänkades aldrig men jag tippar på att den låg nånstans runt 170hk...Det här ger väl en liten fingervisning om vad som krävs...! ;) |
|
|
Bushmen:Du kan möjlitvis inte ge mig nr till firman som mappar för ca 1000kr??De priser jag fått för mappning för min M5 börjar på ca 6000...:-(,Kan ju vara värt o åka en bit o tjäna lite pengar om de nu gör ett bra jobb!! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Tror han menar bänkning :) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
2-litersmotorer till rallybilar (gamla volvo, opel, ford osv) brukar ligga vid 180-200 hästar, så en 2.3-liters borde det väl att gå fint att få ur dryga 200 med en bra kamaxel, portat, planat, extraktor och eventuellt moddat på insugssidan (3xweber kanske). Men med endast kamaxelbyte så vinner man nog inte så många hästar. ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
svintoleffe |
Det kanske är mer saker, som dom har gjort emd bilen. Men en kam brukar kunna ge 0-15 hk. beroende hur vass den är. Sen måste du finjustera tändaning och lite bensin på det så kommer den att gå kanon sen. NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
|
min trimmede 2,5l suge motor hadde 218,7kh på hjula. dette var gjort. økt til 2,6l hevet kompresjon.ca 11,5:1 portet topp 288gr kam avbalangsert veiv. chip. kn filter. han som hadde bygd motoren tippet ca 220hk på sving hjulet. men vi målte den som sagt til 218,7 på hjula. kjørte med 325 kirkasse og 4,10 diff med brems. |
|
|
alla sägger att dom har 250 hk. sen frågar man vad som är gjort då sägger dom att det är Öppet filter och sportsystem. ni vet väll att det ger minst 50 hk med det ;) Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
alla sägger att dom har 250 hk. sen frågar man vad som är gjort då sägger dom att det är Öppet filter och sportsystem. ni vet väll att det ger minst 50 hk med det ;) Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
*ASG* Självklart menade jag bänkning inte mappning! :) Sorry men alla kan göra fel :P Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.