|
|
|
|---|---|
|
Så här är det. Jag ska ta allt förutom insprut och elsystem från 2,3L -86 och sätta i min -88. Funkar det att byta från -86ans LH-Jetronic till -88ans Motronic???? _ _ _ _ _ _ Bmw M-Power | |
|
nu är jag ingen expert på just sprut, men motronicen har inget separat slutsteg till tändningen, detta är inbyggt i styrboxen! vet inte hur det står till med detta på Jetronic spruten...sen har motronic tändlägesgivare vid svängningsdämparen....inget annat sprut har det... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Hrmm.... Men asså ska bara ta block och topp från -86an (2,3Liters) Och allt annat från -88an. Detta borde ju gå? _ _ _ _ _ _ Bmw M-Power |
|
|
detta gäller iofs k-jetsystemet Länk Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
Byt bara blocket och toppen... Så har du en större motor och ett bättre insprut... Om jag har fattat rätt och du ska byta från 2,0 motorn till 2,3 i bilen som är från -88? //Peter |
|
svintoleffe |
Om jag inte äe helt ute och cyklar så kommer den ialla fall att bara bli på 2 liter. Då det är antingen kolvarna eller stakarna som skiljer i längden , så den blir på 2,3 liter. NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
|
Men hallå! Jag ska ta "motorn" från 2,3L och ta all el och insprut från -88an. Och sätta i min -88a. Det måste ju gå? _ _ _ _ _ _ Bmw M-Power |
|
bmwracing |
Ja, det ska väl inte vara nåt större problem. |
|
Ja det går hur lätt som helst... E d inte nån som fattar nåt här... Du tar bort sprutet och tändningsanläggningen och all annan elektronik som hör till motronic från din 2 liter och lägger det på 2.3an... Se så lätt d är. Det är samma motorer i stort sett.. förutom volym och sprut. BmwBasti |
|
|
@s_maid Jo men det är det jag ska göra! Men hur är det med tändlägesgivaren som sitter på svänghjulet???? _ _ _ _ _ _ Bmw M-Power |
|
bmwracing |
Den skruvar du ju fast på nya motorn. Läs mekartipset som Patrik länkade till längre upp. |
|
Ja men eftersom det inte finns nån på 86an finns det uttag för den på 86an då? _ _ _ _ _ _ Bmw M-Power |
|
bmwracing |
Det passar ju på en gammal E21 323, så då ska det väl funka på en -86:a me=) |
|
det blev väl skiftat från k-jet till l-jet samtidigt som "karrosskiftet"? Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
Ok ok!!!! _ _ _ _ _ _ Bmw M-Power |
|
|
Har börjat att plocka ur motorn ur min -88 och ska in med -86an snart! _ _ _ _ _ _ E30 2,3L med lamelldiff!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.