AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
851

BYTE MÄTARTAVLOR E36

Br
5
Brinken
325 COUPE
Har köpt mig en 325a som den förra ägaren har klistrat dit färgade mätartavlor på så att jag har inte en chans att se hur fort jag kör. Så jag undrar om det finns någon vänlig själ som kan berätta för mig hur man kommer in till instrumenten. Behöver även hjälp med att hitta ett el schema. Förra ägaren hade inte råd med iso kontakt till stereon verkar de som för han har klippt sladdarna och skarvat ihop det me sockerbitar!

Sagitt.f
Ta först lös hela instrumenthuset,sitter med torxskruvar på framsidan.Dom är skruvade uppåt,alltså om du kollar från golv till tak.Sen är det lättast om du tar bort inredning panelen ovan för fötterna och hjälper till att trycka ut instrumenthuset bakifrån.Sen sitter det två kontakter baktill som du givetvis måste lossa också(OBS!Lossa minuspolen från batteriet först).Sen behöver du även ta bort ratten annars är det ganska trångt att få ut instrumenthuset.
Sen är det bara att ta bort alla skruvar som håller ihop instrumenthusets 2 halvor,sen ska du nog komma åt.
Jag skulle inte rekomendera att ta bort mätartavlorna,när ytan som är där orginal kan lätt följa med.Hoppas det löser sig

Br
5
Brinken
325 COUPE
Tack ska du för hjälpen Sagitt.f!

MVH Brinken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.