|
|
|
|---|---|
Crippe II |
Jag har fått veta att 5 serien med start på 530 kommer med valvetronic och fyrhjulsdrift till våren 2005. Med start på 530 touringen. Det skulle innebära att det kommer att ge ungefär 10 % effekthöjning, mao ca 250 hk på 530. Detta låter perfekt tycker jag som hade förhandsbokat en 530 touring nu till våren och fick veta att den inte kommer förens till våren 2005. Men som plåster på såren så kommer detta tillägg, så man orkar väll vänta ett år till. mvh Crippe II |
| Visst skulle väl valvetronic komma även på 525:an mfl? Hört nåt om det? | |
|
Crippe II, Forstar jag dig ratt att Touringen kommer med fyrhjulsdrift? Tidigare var det sagt att sa inte var fallet. Kommer denna info direkt fran BMW? |
|
Crippe II |
Denna info kommer direkt från BMW, och ja det kommer valvetronic på 525. mvh Crippe II |
| Samma sak på 525? Dvs ca 10% mer hk och 2005? | |
Crippe II |
Så fattade jag det! Det skall finnas på alla BMW, om det kommer i första svängen, alltså till våren eller om det blir till hösten det står skrivet i stjärnorna. Som det lät på han jag talade med så lät det som premiär på 530, med betoning på lät! mvh Crippe II |
chrille70 |
Betyder alltså detta att nya E61 Touring inte kommer förrän våren 2005 eller gäller ovanstående enbart 530i Touring? MVH Chrille |
|
Chrille, Det gäller tydligen bara 530i Touring. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
chrille70 |
OK, tack |
| Alla sexor skall enl uppgift från handlare komma i Valvetronic-utförande under våren 2005. dvs även 525 och nya 3-serien. Kan man hoppas på 210 Hk i 525/325? | |
| Hoppas att valvetronic-systemet är förbättrat jmf med det som fanns/finns i 318 2,0. | |
|
Vad är det för fel på Valvetronic i 318 och 316 då? Jag tycker de motorerna går fint, även om de låter lite knepigt... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.