|
|
|
|---|---|
Bmw ludde |
Tjena, undrar om någon vet ungefär hur hög värme en vanlig sprayfärg klarar av, hade tänkt att lacka ventilkåpan, hur varmt tror ni det blir vid den ? Mvh Ludde Länk |
|
det räcker med värmefärg som klarar 400°C, 600°C värmefärg är bara onödigt dyr Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
Bmw ludde |
Problemet är att ytan blir så taskig me sån färg, den tål ju inte bensin mm. Hur varmt tror ni de blir ? tror ni att vanlig "billack" klarar av det ? eller nått annat förslag ? Mvh Ludde Länk |
|
Det är knappt att det blir så varmt att du kan få skador på händerna:) Tror inte det blir över 100grader och det klarar väl de flesta färger? |
|
Bmw ludde |
Ahh tror det me, har lagt på ett lager bara för att testa, sak se hur det går imorn... Mvh Ludde Länk |
| Jag har sprayat min med mattsvart vanlig färg och det sitter än. Gjorde detta för ett par år sedan. | |
|
Jag har lackat med pensel !! på flera äldre bilars ventilkåpor (metall kåpor) med mekanlack, den finns i färg affären & är en mkt tålig färg som klarar bensin spill, stötar & värme väldigt bra & som dessutom är mkt smidig att applicera, det blir inga ränder efter penseln utan en väldigt snygg yta. Fungerar även mkt bra på broms ok. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.