AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
724

Vart ska man köpa kamremssats?

m_johan
Går i kamremsbytesdagar o undrar följande: vart hittar man en bra kamremssats som funkar länge och inte är alltför dyr? Lr ska man satsa på en dyr.. Låt höra lite erfarenheter;)
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Köp ingenting annat än BMW original vad gäller spännrulle och kamrem. Man byter vart fjärde år eller 6000 mil och det kostar ca 600:- för spännrulle och rem. En billig investering i längden.
Ja köpte Biltema rem o rulle till min E30....En felmonterad rem går av oavsett fabrikat(ja tänker på spänningen då i första hand...)....Mitt tips:Remmen kan du gott o väl köpa på Biltema men rullen bör du köpa nån annanstans eftersom rullen ja hade börjad låte lite-lite efter 4000mil(SKF!!!!)....

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
ormen
Mekonomen har Dayco remmar som jag alltid kört med, har satt på ca. 12-13 st. på bilarna genom åren, inga problem, Dayco är bra rem. Genom en okulär kvalitetsanalys (materialstruktur, finnish mm.) så tycker jag att Dayco eller Optibelt ser bättre ut än original, sedan gillar jag inte att man får originalremmen "lös" i handen på bmw, medans "Pirat" är oftast snyggt förpackat....

Våga vägra kollektivtrafik!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.