AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
717

nyfiken på Z2, Z5 och Z7

Hej enligt Länk finns det en del Z bilar jag har aldrig sett. det handlar om prototyper. Z9 känner jag till och Z12 superbilen har jag hört talas om förut ( dock inte sett den) men inte dem andra. undrar om ni vet nåt mer om dessa udda bilar?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
slå på tex gogles...
här är ex z9 Länk z22 Länk
z5 Länk
Z5 är definitivt något! man ser direkt släktskapet med Z3 Coupe! stark vill ha faktor!
Hittar dock ingen bild på Z12 eller Z7 genom google...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

tja...ja har för mig att z7 är en specialmodel av en z8...den har satt på nåra grejoor
Z3c: Här finns en hel del fakta och bilder på diverse Z-modeller: Länk

Den här hade varit helrätt! Länk

///Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Hittade lite korta fakta om Z12:an här Länk . Tydligen var det en Z8 men med V12:an från 760Li.

Z7 i Autopowers modellguide måste nästan vara skrivfel, bl.a. står det ju i Övrigt-rutan där "E52 coupé/roadster" samt att den började produceras 2000. E52 är ju modellkoden för Z8, och Z8 finns inte med i listan, vilket stärker min teori.

///Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Laste precis i en engelsk motortidning om dessa kommande modeller. Tydligen blir naastkommande variant av Mcoupen en modell kallad Z2. En helt ny serie, mellan golf-klassens 1-serie och storre 3- serien skall alltsa en 2-serie produceras i bade roadster och coupe variant..

Om det har verkligen stammer kan jag inte garantera, men tydlig var att en ny bil kallad z2 skulle ersatta mcoupen..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Ingen annan än jag som har svårt att hitta släktskapet med Z5:ans framlysen och en BMW????

Z5 är inte det en 1-serie coupe??? eller blir det månne 2-serie då??

Z2 var ingen hit, då är Z1 roadstern mycket snyggare.

Fulast av alla BMW jag någonsin sett var ändå Z22, trippla framljus! vad tänkte man på då???

Z3MPOWER
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Z21 ser ut som koncept T från VW.... alltså en modern beach buggy kit
av
167
ave
520dAT -12
Z5:an måste vara bland det svettigaste jag sett i bilväg!! Ett sånt ha-begär var länge sedan jag kände :) Hoppas innerligen den blir verklighet (eller är det för sent?) för isåfall lägger jag en beställning på momangen!

Coupé forever!
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Det verkar vara lit motsägelsefulla uppgifter. länken som Pelle Persson visade till Z5 visar någonting som ser ut som en coupe till Z4. Medan ThaMaztr länk till sidan med diverse Z modeller har en annan beskrivning till en Z5. Där står det att Z5 var prototyp till vad som skulle bli Z3 Coupe.
Snygga..

Länk 18

/Carl

______
Länk
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
kolla hans egen Z3: Intressant tvåfärgkombo: M stolar i blå och silver. snyggt och ovanligt!
Nja.. Det är väl blått och svart? Fast med en hel del kromdelar eftermonterade invändigt.

Det är en "American Style", en av flera specialutgåvor av Z3.

Här finns några av de olika specialutgåvorna beskrivna: Länk

Finns även här: Länk
(En polares förra Z3 på bild om man klickar på Velvetblue eller American Style.)

/Carl

______
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.