|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Har inte givit upp riktigt än, Nu har ja fått tag i förra ägaren och milen verkar stämma. Men jag har ju inte sett bilen än, så det återstår att se.. Fel av mig, den var uttagen 970919. Har tittat på fler också, så man får väl se vad det blir:)! Men det blir en 528 touring iallafall! |
|
|
Jag har gjort det. Varit på firman igen alltså... Skulle kolla på en Audi S6+ som de har där och eftersom det knappt finns några i Sverige i övrigt så lade jag min skepticism åt sidan. Kom fram och kollade på bilen som vid en hastig titt såg helt okay ut, hel och någorlunda fin inredning, inga konstiga lackskarvar eller liknande. Kollade serviceboken som kanske inte gav det bästa intrycket (vissa siffror var "korrigerade" såg det ut som). Bilens mätarställning var 12800 mil, hmm okay. Öppnade motorhuven och såg en vacker etikett där det stod att bilens kamrem var bytt vid 13750 mil, för två år sedan!!! Jag gick hem. Tänkte kolla på 528an också men jag struntade i det, blev så jäkla förbannad över att sådana här fuskare får vara kvar ostraffade. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jag förstår inte varför man skulle köpa en bil av en firma som är sunkig , har sunkiga bilar och har ett dåligt rykte ? Fullkomligt skitsamma om de av en slump råkar ha en "bra" bil i lagret , det finns SÅ många beggade bmw och om vinterhalvåret är det ju ett underbart prutläge. Jag avstår hellre från en ev. bra affär än att gynna oseriösa handlare - så gott om bilar finns det att man kan kosta på sig det. Ser det absolut inte som kundernas jobb att försöka hitta guldkornen hos sunkiga handlare , snarare handlarnas jobb att köra med ärliga metoder och att ARBETA upp sitt rykte - är de för lata för det kan de gott stå där med sin skruvade skit. Särskilt som deras inställning till näringsidkande drabbar vanliga privatpersoner som troligtvis inte har några pengar , för har man cash köper man nytt ? andreas : Pinsamt att de är oseriösa men att de dessutom är klantiga tyder ju på att de likagärna kunde sålt varmvattenberedare eller trädgårdstomtar , kan man inte ens fuska en bil ordentligt är nog de mekaniska kunskaperna också låga vilket slutkunden drabbas av. |
|
|
Klockrent wadel! |
|
|
Kollade på en snorgrönmetallic audi RS2 på nämnda firma för nåt år sen... Bilen hade kommit in samma dag... å den såg helt ok ut... öppnade handskfacket å enligt service boken var den helt fullservad till 33000 mil!!!!! då detta var nåt år sen kommer jag inte ihåg vad det stod på mätaren då... men iaf... nån vecka senare kolalde en bekant på samma bil, då låg det en servicebok som indikerade fullservad till 12-14000 mil nånting i den istället... vilket stämmde med mätaren... Detta är solklart bevis på att Europe bilcenter skruvar mätarna och förfaslkar serviceböckerna på egen hand i sverige... och borde således buras in för gott... eller stenas eller dylikt :( /Jonas |
|
|
Altså lustigt att folk köper bilar där !! De är varken frächa eller billiga där....+ att nästan alla bilar har gått ca 12-13 tusen mil oavsett årsmodell.....skumt.... E-12 Billy B-10 Länk Min pärla ! |
|
|
Det är ju också lustigt att de inte blivit polisanmälda om deras bedregerier sker på regelbunden basis. För inte kan det väll vara så att man kan lura folk i flera års tid och endå kunna fortsätta som bilhandlare ? |
|
|
Något för programmet Uppdrag Granskning? Skumma saker... PeHå |
|
|
Nu är de igång igen; det kallar en 850iA för 850 CSi... Visserligen har bilen dess spoilerpaket men knappast är det en "M8"... Kika på Länk ... Miltalet verkar som vanligt oerhört lågt i förhållande till skinninredningens slitage etc... PeHå |
|
|
Ja ja , det är ju den där 850'in..... Senast jag var där så såg jag den och då var hela fronten på den lös / satt inte alls rätt , och om man tittar noga så ser man ju att den fortfarande har märken.... Sen så ser den ju grymt sliten ut innuti om man nu "tror" dessa mil...... Billy B-10 Länk |
|
|
Jag vet många som har köpt bil där, kanonbilar!! Har aldrigt haft en sådan backup av någon firma förr. Att rekommendera! Tack EBC!! |
|
|
The Dave: Största skitsnacket idag... Har spekulerat / provat många bilar där o det är bara skit! Polaren köpte en Audi A4 1,8T där. Visade sig omlackad och chassinummer bytt.... "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
"M5-Power": Du kan inte säga att jag snackar skit. Varför har du provat många bilar där när det barar är skit?? Vi har tydligen olika erfarenheter av denna firma. Shit happens, tråkigt för polarn din... Som sagt dom jag känner är verkligen nöjda med sina bilar. |
|
|
Hej! Nu har jag haft min bil i drygt ett år, och den köpte jag som sagt på den nämda bilfirman. Jag är hur nöjd som helst, kanonfin bil. Och om man läser denna tråd, så verkar det som det här är rena bedrägeriföretaget! Jag tror inte en bluff firma kan hålla på i flera år och lura folk, och dessutom sälja så mycket bilar som de faktiskt gör! |
|
| Om dom medvetet säljer fuskade bilar vilket påstås i denna tråd, så är det en bluff-firma. Det innebär inte nödvändigtvis att samtliga försäljningsobjekt är skruvade eller på annat sätt oärliga. | |
|
Om alla ovanstående observationer stämmer så är det helt klart en bluffirma. Att sen några har köpt bilar som varit helt ok gör ingen skillnad rörande firmans seriositet. Själv har jag bara sett bilar på deras hemsida och det man ser där lockar knappast till köp men det är ju som sagt bara ett intrycket jag personligen får. ___ //Ulf |
|
|
Det kanske är så att det bara är dom som är missnöjd som har skrivit på den här tråden! Vad tror du om de? |
|
| håller med M5-power!!!!det är mycket lurt med deras bilar,inte alla men många! har med provat några bilar där!!! MVH | |
|
En missnöjd till! som sagt........ |
|
|
The Dave: Är väl roligt att gasa ur lite 7 serie, 8 serie, M-bilar, RS/S-bilar ibland?! Men fan vad sunkiga dom har varit.. :( "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.