|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Vet ni om det finns info om det här på nätet? /Micke |
|
|
Se till att få biljetter i tid, har varit på två F1 i Monaco och varje gång har bilarna varit som myror. Dagen innan (träningen) är det lättare att få bättre platser vid poolen t.ex. Men stämningen är udnerbar. På kvällen öppnas banan så då kan man glida på F1 banan med dekaler och allt. Vilken känsla! |
|
|
kan ju fortsätta lite här på planerna att köra bil ner i europa i sommar, vi är 4 st som har lite planer på att bila ner till frankrike kanske italien, nån som har nå bra förslag på vart man ska sikta in sig? nåt riktigt fint ställe, kanske även i nå annat land i närheten, ge gärna förslag! Mvh Björn |
|
|
SuperBjern: Att sova i Kassel brukar vara lagom när man åker Gbg-München. Det är god mat och rätt fint hotell. Ligger uppe på en höjd (Kasseler Höhe eller liknande tror jag det heter). Italien och frankrike kan jag inte. Åk till plyan! ;) Nipply: Har glömt exakt vad priset ligger på. Men i högsäsong ligger det på några lappar ... /Berga |
|
|
Micke: Info om biltåg genom Tyskland finns på Länk Klicka runt där så finns nog det mesta! |
|
|
Berga: Tack! Skall kolla runt där. Gick ju tom att få sidorna på engelska vilket var oväntat men bra eftersom min tyska är totalkass. /Micke |
|
|
Någon som vet avståndet mellan Hamburg-Altona? Nipply |
|
|
Hamburg-Altona är en central stadsdel av Hamburg. Tåget passerar bägge stationer (Hamburg Hbf och Hamburg Altona, minns dock inte i vilken ordning) och det tar inte mer än 10 minuter för tåget att snigla sig fram mellan dem. Säg att det är mellan 1 och 2 km. Jag är dålig på avstånd, men något i den storleksordningen är det. Det är lite lurigt inne i själva Hamburg, men om man kommer från Flensburg kommer man ganska så bra till. Är man däremot från Kiel är det riktigt lurigt. Har du tillgång till office kartprogram så är den till rätt stor hjälp då den säger till när du ska svänga av på vilken avfart osv. /Berga |
|
|
Usch vad klantigt. Sa jag Kiel? Menade om man kommer från de danska öarna med färja (Rödby-Puttgarden). Hur kan jag lägga upp ett dokument med en hyfsad karta över Hamburg? Har ingen hemsida. /Berga |
|
|
Hoppas navigatorn i bilen klarar detta då... Hur långt är det mellan Tyskland och Italien och vart i Italien stannar tåget först? Nipply |
|
|
Björn, Jag hade satsat på Italien, men undvikt den värsta turistfällan, nämligen adriatkusten och venedig. Helst av allt åker jag till södra Italien, söder om Napoli, men Toscana är otroligt vackert också, liksom rivieran :) Det finns en VÄLDIGT bra sida med boende i Italien, vi har använt oss av dem och det fungerade helt perfekt, och med fördelaktiga priser: Länk . Vi bodde på något som heter Residence Trivento, som ligger i Palinuro ( Länk ) Rekomenderas VARMT! Det är en underbar by, riktigt idyllisk och med härliga långa sandstränder. Dessutom världens godaste pizza på Ristorante Nettuno. Tyvärr är det ju en bit att åka... Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
har tidigare jobbat utanfor milano och i monaco, och kan bara rekommendera omgivningarna runt omkring sjalva staderna. Italienska sidovagar ar som gjorda for inspirerad korning och dessutom gott om trevliga vyer och gelaterior att stanna till vid. Monaco ar en stad man snabbt imponeras av, for att sedan lika snabbt trakas ut av for att till sist direkt acklas av. Finns daremot en valdigt bra restaurant med F1-prylar, goda rejala hamburgare, bra priser och dessutom en skon uteservering med kandisar att prova pa. Ligger precis bredvid Monaco Yahct Club, precis under slottet sa att saga ute vid bryggorna for de mndre batarna. Har for mig att den heter American sports bar eller liknande och kan rekommenderas.. Kor forsiktigt och njut av en skon semester :) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
SuperBjern Åk till Gardasjön det är jätte vackert med dom höga snökläddabergen i norr och den nästan tropiska södra delen av sjön.Och passa på att besöka Riva fabriken som gör världens vackraste båtar enligt mig.Och att inte förglömma Bardolinovinet. Min far hade hus söder om Bardolino(Lazise)så mLänk har haft tur att få uppleva hur fint det är där nere.Tyvärr försvann huset med hans nya fru när han dog.:( |
|
|
Tråkigt bayern munchen, med din far. Nipply |
|
D-diddy |
om man skippar det där tåget så skulle jag rekomendera att man också skippa tunlarna genom alperna och satsa på att åka över högsta möjliga pass. det är rätt häftigt att köra med bilen på torr asfalt med 6-7meter höga snövallar på båda sidorna av vägen. Utsikten och vyerna är helt sjukt vackra också. (när man inte har feta snövallar vill säga) man kan också passa på att åka till Caprun för lite skidåkning på glaciären. Som Bayern Munchen säger så är gardasjön också ortroligt vacker. om du surfar så kommer du att gilla det. sjön ligger nämligen på ett sånt sätt att det alltid blåser där, hela sjön är full av neonfärgade segel som åker runt och leker i vågor och vind. Saltzburger Hof är ett gammalt fint hotell där man kan bo ganska billigt på sommaren, helt suveräna vyer där och man kan ta skidliftarna upp även på sommaren för att leka julia andrews för en dag "The hills are alive with the sound of music With songs they have sung for a thousand years The hills fill my heart with the sound of music My heart wants to sing every song it hears ... " MVH David |
|
GE MIG SOMMAR NUUU!!! Nipply |
|
mafia_shq |
mig med :))) |
D-diddy |
jag kan vänta ett tag till.. en dag iaf. Hur går det med semesterplanerna? David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Varför inte ta båten över till grekland? Det bästa är när man tar båten från venedig.. Men bari funkar också bra.. då blir det 100 mil körning extra.. samtidigt finns det ju mycket att se på vägen :) -=Brings Me Women=- |
|
|
Nipply: Om du nu har bilen i Monaco är mitt tips att köra den lilla/gamla bergsvägen till Nice. Det tar ca. 45 min ort till ort men det är det värt. Förmodligen en av de vassaste/vackraste vägar som finns på jorden. Makalös utsikt och kurvor av rang. För att göra det ännu bättre så ta turen vid solnedgång, och glöm inte kameran... Har kört både kustvägen från L.A till San Fransisco och längs Florida Keys men Monaco-Nice ligger klart i klass med detta. ArctisZ3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.