AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
451

Hur mycket kan jag få?

BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Hej jag måste sälja min pärla (E38) 728i utan TV/NAVI. *suck*. Hur mycket kan man får för det? Det är 96, Svart, läder, fin skick, har gått 16000mil Mtestade i September 03 Det enda felet är slitna broms skivor, Automat. Jag köpte den för 130 000 föra året...
Den importerades i 97 av en norrläning har gått i västernorrland sedan dess till jag köpte den av en bil handlare här nere i Stockholm. Lite skönhetsfel i lacken men det syns knappt.

Best i Test =====BMW 7uan
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Dem ligger väl hos div bilhandlare i intervallet 110-140'.

Du ska sälja privat och då blir det kanske lite mindre...Låt säga om bilen annars ser bra ut kring 100'.Tror det blir svårt med mer iaf...

Men du kan väl prova med vad DU tycker verkar rimligt..Dock så kanske det nu i februari inte är direkt lätt att få dem pengarna som man kanske tycker bilen borde betinga :/

M.a.o. köparens marknad.

Mvh Janne.
Scheckheft
Hej
Just nu är det inte säsong för att sälja bil. Alla modeller är nog svårsålda och det påverkar prisbilden. Lite svårvärderad då dina uppgifter om utrustning, dokumentation är lite knapphändiga. Plus för M-test, minus för slitna bromsskivor. Bilen blir mer lättsåld om du åtgärder felen. Utifrån dina uppgifter tror jag på ett slutpris runt 100tkr.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Jag ska ju köra bilen i bilprovning I början på Mars så innan dess jag kommer å åtgärda alla fel. Kanske man ska vänta tills framåt sommaren.

Egentligen vill jag inte sälja. Det svider bara när jag tänker på det.

BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Hej Scheckheft
Vad bor du i norrbotten?

Scheckheft
Hej
står i min användarinfo: Luleå

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.