AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
727

Högglanspolera fälgbanorna.

Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Hej. Jag ska högglanspolera mina fälgbanor, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att få bort klarlacken som ligger där nu. Man vill ju inte matta bort den, det resulterar ju i en massa repor som blir svåra att polera bort sedan. Är det nån därute som har nåt bra tips?

Länk

Mvh Tjäder
Vi
49
Vicodine
535iA-91
Jag gjorde ett jobb i sthlm för ett tag sen däd vi skulle avlacka skyltar i rostfritt stål för lacken hade släppt i kanterna, då använde vi en klotterbortagare som man penslar på o sen väntar man c:a 30 sek så reser sig hela lacken kan tom höra när det verkar! Fräser ganska gött:)! Tänkte själv testa det på ett par fälgar snart! Kommer tyvärr inte ihåg vad medlet hette men det skall finnas hos wurth! Se bara till att ha skyddsglasögon andningsskydd syrabeständiga handskar helst dubbla för dom håller inte:) Och skor du inte är rädd om! Jag gjorde nog slut på 30 par handskar när jag fixade det jobbet och skorna gick av på mitten, frätte visst sönder :)

Blyfot...
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Oj, det låter ju lovande, det gäller väl bara att se till att man inte fräter bort nåt som inte ska bort....

Länk

Mvh Tjäder
Vi
49
Vicodine
535iA-91
kan kolla upp vad medlet heter!

Blyfot...
Co
56
CoP
528im Touring -98
Gör gärna det!!

De ä roligt nästan jämt...
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Ja, det vore snällt.

Länk

Mvh Tjäder
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ska man bara ta bort lacken på valda delar av fälgen ska man nog vara försiktig med kemikalier, risken är att man skadar den lack man avser behålla.

Jag spände upp mina i en svarv och slipade av klarlacken med slippapper...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.