AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
24.216

Top Gear - Volvos R vs M3

Sida 1 av 5
MJ_MJ_MJ
Igår jämförde man M3:an med volvos nya "utmanare", inte helt oväntat blev Volvon totalt sågad och man satte på sig filthatten i slutet för att understryka sin ståndpunkt... Hur skönt var inte det grabbar, äntligen har vi BMW älskare fått upprättelse!

Race ON-2nd is the first loser,,,,,
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Visst kändes det skönt men jag tycker ändå att testet var ganska meningslöst.
Jag menar Volvon väger 1689 kilo jämför med M3:ans 1570 kilo.
Sen ska vi lägga till att M3:an har 43 hästar mer och att volvon har en turbomotor som inte är så svår att få 300-hästar hur medans BMW:n har "riktiga" hästar!
Räknar vi sedan in prisskillanden på 74100:- så borde dom flesta inse att dessa två bilar spelar i helt olika divisioner och bör därför inte jämföras.

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Iof.. efter testen pratatade han om att volvo'n var diskret, medan M3 bara var "embarising".. pinsam med andra ord.

Jag börjar tröttna rejällt på denna audi-älskande engelskmann
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ja han är lite väl fientlig mot vissa bilar, han måste ha lekt med trasiga leksaker som liten...

Sen undrar jag...finns S60 R som KOMBI? vilket dom påstod? det gör den väl inte!
/K
V70 R är kombi varianten.

/Wille
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

S60 finns väl inte som kombi öht...

Länk Länk
Man får ta han med en nypa salt, den käre englesmannen.

S60:s kombimotsvarighet är V70
S40:s kombimotsvarighet är V50

Så har jag fattat det.

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Detta är ju ännu en bekräftelse på att Volvo bygger trista gubbilar.
Hatten i slutet av inslaget kunde inte ha passat bättre.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Någon som vet var man kan ladda ner avsnittet? Man råkade ju missa det...
Andersson_CSI: Egentligen kvittar det ju om Volvon väger 119kilo mer, 43 äkta hk minde och 4-hjulsdrift. Dom har ju själva sagt att dom skulle göra en M3-piskare och misslyckades rätt grovt.!

Dessutom var det ju klockrent som MJ_MJ_MJ skrev: På med filthatten, blinka höger, sväng vänster in på en enkelriktad gata! *hånflin* Det var enligt honom den typiske Volvo-föraren. =)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det sjuka var slutsatsen "I'd buy the S4".
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Var det inte TopGear som sågade Koenigsegg (stavning?) också?

__
www.e21.se/forum
Vad jag minns sa Jeremy C att Koenigsegg var "det brutalaste han kört"...
...det var väl förra veckan (på Kanal5 iaf)?

Länk
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Det enda negativa han påpekade angående Koeningsegg var väl bilens namn..."Koeinigsgggeggg...."
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Japp, han var lyrisk över "The Koenigsegggsgrggsgsggggg" som han kallade den! ;)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
saverman;

när har Volvo sagt detta?...(källa)

__
BMW CS #5221
Det är väl det enda man hört om det. Hela team som jobbat på det...
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Nja. Jag tror aldrig att Volvo själva har sagt att de ska spöa M3. Det är nog med TPC-klubben och de som hänger vid korvmojjen som har varit helt övertygade om att S60R troligtvis kommer vara snabbare än både M3, Koenigsegg och Lamborghini Gallardo även med punktering och överlast.
Det roliga är att alla i Sverige får för sig att jämföra Volvo med BMW medan Volvo själva så sent som för någon månad sedan tydligt uttryckte att nya S40 inte alls konkurrerar med E46 och att de självklart strävar efter det men inte riktigt har nått dit ännu.
Sani: Anade att du var inne på volvo, såg att du jobbade där... Jag har bara läst omkring här i tidigare liknande diskussioner och enligt vad tidigare biltester har sagt angående S60R vs M3. Som vi tidigare påpekat så sades det ju senast igår på Top Gear. Tänker inte påpeka att det dom säger alltid är sant, men dom måste ju ha fått det någonstans ifrån. Borde ju inte ljuga...
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Såg inte själv programmet, utan har bara hört att det var något han spydde galla över på "ägget", men eftersom dte bara var namnet så är det ju lungt =)

Håller med Haglund i att Volvo brukar vara väldigt tystlåtna, medans korvmojjsgänget gärna öppnar käften mer än vad dom har täckning för.
Men å andra sidan så är ju S60R snabbare än en M3E30, så nog kan man säg att den är snabbare än en M3 om man nu tycker att det har en betydelse! =)

__
www.e21.se/forum
Vad jag hört så köpte Volvo in en M3a som "konkurrentjämförelse" under utvecklingen av S60R. Om det stämmer vet jag inte, men biltyperna är ganska olika varandra. S60R, S4 och kanske C32 AMG vore än bättre jämförelse.

Vilken man köper beror på vad man vill få ut av den. Alla har något att erbjuda som är bättre än dom andra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.