|
|
|
|---|---|
|
Någon som varit där någon gång? Att köpa biljett till "Secteur Rocher" är döfött eller? Ser man ngt överhuvudtaget eller måste man upp på någon läktare? Tacksam för svar *BAWORAK* | |
|
Mycket bra fråga! Jag vill också gärna veta när den går, funderar på att ta bilen ner för att kolla... Nipply |
|
|
Monaco e väl ett av dom risigaste loppen ur åskådarsynpunkt ? Dyrt och inga bra platser där man ser bilarna någon längre stund. Jag kan varmt rekomedera Läktare H i Barcelona Länk va där förra året och längtar tillbaka som fn. // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Om jag skulle välja ett f1 lopp iår o åka o titta på skulle ja välja Monaco sist. De är sådär fånigt dyrt där och ur åskådarsynpunkt är loppet helt klart sämst. Mitt tips är Ringen, platser kring den djupa usvängen där de kommer i 280-300 km/h och bromsar samt tar svängen i typ 80-100 för att sen larma på ut på rakan igen. När ja satt där sist (2002) så åkte Scumacher av så de stänkte om det i grusfållan där. Bara det var värt pengarna :) BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Fantastiska svar Ni ger mig Adrenalin och wendtan... Jag ger väl blanka f.n i vad ni tycker... Frågan var ju om någon varit där eller iaf har erfarenhet från just den läktaren jag frågar om. *BAWORAK* |
|
|
Tror säkert det finns bättre lopp att beskåda. Men ska man ändå åka till Monaco kan det vara roligt att matcha det med F1:en. Någon som varit där eller vet när det går i sommar? Nipply |
|
|
Förlåt för att man försöker styra över dej på bättre tankar. Du kanske har dina skäl att åka till Monaco just då, GP eller inte. Kan då generellt säga att det jag såg av "general admission" i Barcelona var inte speciellt imponerande, trodde att man åkte till ett F!-lopp för att få så mycket valuta för pengarna som möjligt. Kan tänka mej att dom som betalar minst får extra lite just på ett ställe som Monaco. Men men tråden svämas ju över av oväderlig information om "Secteur Rocher" ändå så håll till godo med den. // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Kan väl hålla med om att Monaco inte är särskilt åskådar vänligt men helt klart ett av dom mest klassiska loppen & ett måste att en gång se för alla F1 fans. Mitt tips är däremot att försöka köpa sig en plats hos någon privatperson som har en bra placerad balkong, för nästan alla som bor med utsikt över banan hyr ut sittplatser på sina balkonger till varierande skyhöga priser... Själv ska jag se loppet i Melbourne den 7 mars & kanske det i Kuala Lumpur också. |
|
D-diddy |
SvanteE: har själv inte varit där och kollat. men farsan har varit där en gång, hans tips är, hoppa över läktare och sök dig till någon som bor runt banan och stå på en ballkong. Detta förutsätter iofs att du känner någon i Monaco. men alla känner vi väll någon skattesmitare;) trängseln i den lilla staden är helt sjuk på läktare och andra ofentliga platser under F1-cirkusens dagar. David |
|
Tackar för alla svaren. Jo jag ska vara i närheten just den helgen och tänkte väl uppfylla drömmen om att se ett lopp. Är väl inte jättekräsen men klart man vill se något av loppet. Balkonger blir nog svårt att ordna, men vi får se hur det blir. *BAWORAK* |
|
|
Lycka till Svante, bara att höra bilarna livé e hur stort som helst :-) Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.