|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| HAR PROVAT ALPINA B8 4.6 HOS JARLS I HBG . VILKET TRYCK DÄR ÄR . DOM HAR 2 STYCKEN EN SÅN MÅSTE JAG HA | |
| klart, B8 an har ju bättre vrid på tomgång än en M3 maxar he he. En fantastisk bil, bättre val än så kan du inte göra. En B8 a är som att kombinera komfort och kraft hos en M5 med vildheten hos en M3. Som en extra bonus kan du entusiastförsäkra den samt att om du köper bilen för runt 18-20000 eur så har du ingen värdeminskning att tala om i framtiden, kanske får du till och med se din bil öka i värde (om du sköter den som den bör skötas). Nackdelen är att det inte är så lätt att sälja den sen, du måste hitta en entusiast som förstår att uppskatta en B8 och inte någon som bara vill se ett "häftigt" yttre med en massa kjolar och annan plast som M3 an har. | |
| Alpina B8: Vad har du uppgraderat på din bil? | |
| Bakaxelutväxling samt monterat AC Schnitzerväghållning, på det viset har jag fått en bil som ligger betydligt bättre på vägen, då jag anser att B8 ans originalchassie är lite för mycket åt komforthållet. Bakaxelutväxlingen är ändrad för bättre accelration till samma som M3 har, visserligen blir toppfarten några km lägre, men å andra sidan ligger jag sällan i 285 km/h på detta vis får jag snabbare gasrespons utan att öka trimmningsgraden och därmed slitaget på motorn. | |
| HAR PRATAT MED DOM PÅ JARLS IGEN OCH TYDLIGEN ÄR DÄR GJORT VÄLDIGT FÅ BILAR SÅ DOM ÄR VÄLDIGT EXLUSIVA BÄTTRE PRESTANDA ÄN M5 MED V8 PÅ GRUND AV ATT DOM VÄGER BETYDLIGT MINDRE . PRISERNA VERKAR OK DEN BLÅA HAR GÅTT MER MEN JAG TYCKER DEN FÄRGEN ÄR SNYGGARE O GIVITVIS BILLIGARE VET NÅGON OM DOM HÅLLER BRA | |
|
Caps Lock? /Micke |
|
|
japp, motorerna är kanonbra. Lågvarviga maskiner med låg trimmningsgrad, min har rullat drygt 21000 mil och är kanonfin. kolla frambromsarnas skick samt dämpare, koppling o bakaxel(dyra grejer att fixa). Kolla skicket på bakdäcken, originaldimensionen 265/35/17 är dyra (ca 3000/däck).Utöver detta är det samma grejer som på övriga E36 or du ska titta efter. Totalt sett byggdes 221 st B8 or fördelat på coupe, sedan, cab o kombi, de flesta blev sedaner, tätt följt av coupen, medan cab och kombi tillverkades i ett fåtal ex vardera. Du kan säkert pruta lite på bilarna hos Jarls eftersom de har stått där ett tag, gör en sökning på mobile.de och ta med dig denna som ett underlag inför prutningen. ( det såldes inga B8 or nya i Sverige så deras är också importare). Men Jarls är kända för att sälja bra bilar så risken för att du blir pålurad något mätarskruvat eller krockat vrak ifall du väljer att köpa hos dom är minimal. Antalet ägare orsakar mer förslitning på dessa bilar än antalet mil, så titta mer på allmänkondition än på mätarställning när du köper. Tänk på att kolla så att den bil du är spekulant på har diffspärr, inte alla B8 or har nämligen detta, digitala extrainstrument är också något som bör finnas för att göra bilen attraktiv för entusiaster, dock verkar de flesta B8 or vara relativt spartanskt utrustade, vilket är lite konstigt med tanke på att nypriset låg på närmare 700.000 kr Tänk också på att sedaner värderas avsevärt lägre än övriga utföranden när de säljs i tyskland, dels pga att det finns flest B8 or i detta utförande, dels pga att det finns färre potentiella kunder på beg sedaner med extremprestanda än på coupe o cab. Touringen är av någon anledning den version som brukar betinga högst pris. De flesta B8 or levererades med antingen tygklädsel eller med svart skinn, hittar du en bil med någon annan inredning så höjer det förmodligen priset. Lycka till med köpet, du kommer garanterat att bli nöjdare ju längre du kör din B8 a |
|
D-diddy |
Länk där har du den enda b8 jag hittade på mobile.de MVH David |
| JAG HAR KOLLAT PRISER HÄR O I TYSKLAND O DOM 2 PÅ JARLS VERKAR VÄLDIGT PRISVÄRDA . DEN MÖRKBLÅA HAR EN ÄGARE O DEN GRÖNA 2 TYCKER NOG ATT JAG INTE HAR RÅD MED DEN GRÖNA. ALL HISTORIK FINNS PÅ BÅDA BILARNA O NAMN O ADRESS TILL ÄGARNA ÄR DETTA VANLIGT | |
|
b8 stäng av Caps lock är du snäll. knappen bredvid "A" på ditt tangentbord :) Min 528i Touring Länk |
|
|
Man skulle nästan kunna tro att herr b8 har personligt intresse i att bilarna blir sålda....... |
|
RafkoM3 |
reklam Länk Länk |
|
D-diddy: Fyra st fick jag ihop på mobile, bla denna Touring Länk var själv inne på att importera en sådan "kombibest" :-) men förnuftet tog tyvärr överhanden :-( // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Här e en bättre länk till Touringen Länk // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Om såväl bil som pris känns rätt så tycker jag att du ska köpa. Har inte hört annat än gott om Jarls, så du blir säkert nöjd. D-diddy sluta söka på coupeer så hittar du 4 st, varav 1 sedan med 12900 mil på mätaren för 16900 eur. |
|
| Adrenalin, ja jag skulle också gärna byta min B8 coupe mot en B8 touring, något speciellt med en liten kombi med den motorn :) | |
|
Pssst! Kan inte Ni med B8'or posta lite bilder på Era bestar? :) |
|
| b8: Hur går det med köpet? | |
V12 LeMans |
grön B8 Touring : Länk |
|
D.H: Länk :o) |
|
D-diddy |
är det kuhmo 712 på din bil Darklight? isf är du nöjd med dom? David |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.