AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
585

Dikes besök fram och tillbaka!

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Hej Gott folk!

Igår så var det således dags att ta den första avåkningen med Bumsen! Plogen hade kört en sväng för långt ut ch jag fick möte och går alltid långt ut! Och rätt som det är så skär fram däket ner i diket och jag kunde inte styra upp då jag hade möte! Sen gick det av bara farten och vart satt rätt duktigt nerkörd i diket Snö överallt! mkt vi har väl 2-3 dm snö här nu och mera ute i diket! Så nu är min fråga ska jag oroa mig över att nått gått sönder? Kände lite obalans i framvagnen på vägen hem! Men har haft lite så pga av snö förut och det fastna en del nu med! Jobbiga är att jag bytt varenda pinal i framvagnen redan..

Låt höra domen nu!

__
Länk
Ha
39
Hansson
540 Touring -97
520 -94
Tråkigt att höra, det är aldrig kul med dikeskörningar!
Kan hända att nått stag eller länkarm krökt sig om det vill sig illa, får hoppas att det bara är snö i hjulen som genererar vibrationerna.
Om det gick fort och det låg mycket hårda pinaler i diket kan avgöra lite.

///Henke
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Åkte i diket med min Golf ll -89 i lågfart fast ändå böjde jag länkarmen och drivaxlen, allt är bytt nu samt den har varit på framvagnsinställnig, så nu är allt frid och fröjd.

PS: Det kan kanske vara bra att lämna in bilen på framvagnsinställning, för att ställa in lite ??

mvh

Simon
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Grejen är den att det gick inte fort... ca 40 kmh.. nog för att det ärtillräckligt kanske för en Aluminium länkarm.. Vill bara inte byta mera för att jag har ju nyss bytt dem.. helsikes synd på spliter nya länkarmar!

Det kan ha gått i baken fram om jag har otur.. på högerlänkarm! Slutar inte vibrationerna får jag väl hissa den och kolla.. ser jag inget knas så åker jag ävl på att lämna in den...

Men en framvagnsinställning är väl lika bra hur som helst... F*N F*N F*N...

__
Länk
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Reklamera, säg dålig kvalite, om de frågar hur har hant?
Säg, tja, körde om en snut i runt 250 Km/h och svängde så fort att armarna blev sne. Vad ska de säga. De kanske går på de och tar tillbaka de.

Det är väl ett-två års garnati på sånt eller?
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Kan glatt berätta att vibrationerna är borta nu.. var nog bara snö och is ... hade fastnat sjukt mkt under bilen! Sen kanske en framvagnsinställning kan vara bra för att säkerställa så att man inte sliter ut däcken i onödan.. men det verkar iaf inte som att nått vart skadat!

__
Länk
Nu upptäckde du ju själv felet, men det var det första jag tänkte på. Varje gång man har varit och bökat i snön så brukar bilen skaka om man inte tar bort snön ur hjulen först.. :)

----
Projekt Ascona B: Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Jo det var ju just det för det hade jag haft tidigare.. men det hade fastnat på andra ställen nu i form av is.. så därför jag inte hajade direkt.. sen är jag lite lur på den om jag måste gör en framvagnsintällning eller inte.. tycker den styr lite olika beronde på om det är höge eller vänster nu.. eller så är det bara jag som inbillar mig.. hmmm

__
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.