AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
680

"Ljudlöst" sportsystem

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Har nåt sportsystem på min nu. På min nästa bil vill jag nog gärna ha nåt sportsystem på också men icke så ljudligt. Lite skönare ljud vill man kanske ha men inte som hörs över halva stan. Finns det någon bra kompromis mellan ljud och effekt?
2 ½ '' med 2 el 3 dämpare långt bak. Sen ska du försöka ha rätt tjocka rör och välja rätt material (det där kan jag inte så mycket om). Men det är nog dämparna som gör det mesta.
hmmm, du har ju dubbla rör på din 325. satt och kollade i etk efter katalysatorn sitter det några småburkar ung samma storlek som 1-liters ölburkar och sen så sitter det en ljuddämpare längst bak. det som gör skillnad på ljudet tror jag är om man byter den bakre burken så får du lite goare ljud. har en annan burk än original på min och jag kan säga att det gör skillnad

Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag har nåt system på min nu men jag tycer de låter lite för mycket och de brummar/vibrerar i hela bilen.
De ser ändå inte så extramet ut. DTM pipor...

Men på nästa bil tänkte jag. Finns de nåt bra effekthöjande utan att flör den delen höras för mycket?
Hur mycket gör det att byta till sportkatt eller trimmkatt... eller vad det nu kallas?
cane
Har läst en stor jämförelse mellan trim system som gjordes i USA, kontentan var att supersprint var tyst och välbyggt, detta gällde system till amerikanska e36 M3. Nackdelen var att det också var det tyngsta systemet efter orginal som väger bly. Så tyngd och ljudnivå hör nog ihop...
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Fick du någon uppfattning om hur mycket effekt man fick extra ur ett sånt jämfört med original?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.