|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
hihi min på folksam med halvförsäkring skulle snaska loss på 32´ för pris på hel ville han besiktiga skiten... Märkligt att en halvförsäkring kostar mer än bilen varje år |
|
|
Fick själv närmast en chock när jag skulle försäkra min 740i. 5900 kr/ år halvförsäkring hos folksam. Bilen har rullat i Sverige sedan 1999. Hade själv räknat med nästan det dubbla. BMW CS #5139 |
|
|
Folksam har ingen bonus , alla börjar med "full bonus" och får sedan ökad premiekostnad om man råkar ut för tråkigheter. iaf. sa de det i telefon tidigare idag då jag ringde och kollade priser. ger nu 2 papp jämt för min 730 helår hos folksam , bara trafikförsäkring. If ville ha nästan 7 papp för trafik och ja tror det var strax över 20 papp för helförsäkring , länsförsäkringar vägrade teckna försäkring om de inte fick besiktiga bilen först (orka) , endå var de riktigt dyra. känns inte som en 730 är värd mer än trafik då de flesta stulna 15 år gamla bilar återfinns i länet inom 24 timmar , och att då betala halva bilens värde varje år i premie känns olustigt. 3G ger dig Cancer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.