|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Bmw 740ia 97 = 70 000 kr halv förs. om året. någon som har något förslag? Tack på förhand Daniel Jönsson | |
|
Oj fan d va saftigt....=//// Ny bild 18 Jan- Länk |
|
D-diddy |
ja. sök vidare hos andra bolag. kolla med bmw orginal genom dial. Jag betalar 7300 / helår helförsäkrat. Länk David |
|
Hej! Kan väl inte vara möjligt....70' halvförsäkring!?! Om det är sant så vill dem iaf inte ha dig som försäkringstagare,det är ju iaf klart ;) Ring runt till alla tänkbara bolag och hör dig för..Dyrare kan det inte bli tycker man :/ Mvh Janne. |
|
|
Förslag? 1: Kolla ALLA försäkringsbolag. Missa inte OK-bilförsäkring (Du måste vara OK-medlem för offert). De var klart billigast till min Jagga och Alfa. 2: Flytta till annan ort. Det skiljer mycket mellan olika städer. 3: Trafikförsäkra och skaffa bra larm, rattkrycka samt enskilt garage. Skit i de dyra fälgarna. 4: Skit i att köpa bilen. Om bil redan köpts hoppa till 5. 5: Sälj bilen. 6: Ställ INTE bilen på din mamma eller mormor. Det är inte bara omoraliskt utan även mycket riskfyllt då försäkringsbolag numera granskar bilar som till exempel BMW 740 om de är tecknade på personer som normalt inte kör BMW 740. Mormödrar kör normalt inte BMW 740. Inte heller farmödrar gör det. |
|
|
Kolla ett bolag som heter Sockenbolagen, dom var billigast för mig i alla fall. Du bor i Helsingborg såg jag då ska du ringa ditt närmaste sockenbolag och dom heter Sveland försäkringar i Hässleholm tel 0451-38 30 00. Vill du hel eller halvförsäkra bilen så vill dom besiktiga den först, men en tripp till Hässleholm är ju inte farligt. Säkert billigare än betala 70000:- i alla fall. Lycka till |
|
|
Ring Tenant försäkring. Min bil är försäkrat hos de och bor i Stokholm jag betalar 10300. Best i Test =====BMW 7uan |
|
|
Daniel_deejay,,,,, Hur gammal r du och hur länge har du haft körkort och var bor du? Är du under 24 år så är detinte konstigt att förs. är dyr men jag tycker nog att 70 tusen är lite väl tufft. |
|
|
Bjoerck: Det är väl inte omoraliskt att försäkra bilen på sin mamma eller mormor heller? Försäkringsbolagen har större vinstintresse än någonsin och det är inte enbart höga premier pga olyckor. Kan du sätta den på dina föräldrar så gör det. Hade premierna varit realistiska så hade det inte varit något problem. De kan sällan neka dig ersättning om du har den på någon annan. Jag får låna min mammas bil om jag vill. Den är fortfarande försäkrad. Om din mamma kör 100 mil om året med sin bil men du lånar den och kanske kör 300 mil om året, är det då omoraliskt? Samma sak tvärtom. |
|
|
70.000 i HALVFÖRSÄKRING. HA HA HA :)) Försäkringsbolagen har ju humor. Kolla nästa bolag blir mitt tips. |
|
|
Johan78: läs denna tråd först: Länk så kanske du tänker en gång till innan du försäkrar bilen på nån annan... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Johan78: Man tar en uppenbar risk att bli utan ersättning om bilen står på någon annan än den som har "ekonomiskt intresse" av bilen. Men, det är upp till varje individ att sköta sin riskanalys....... | |
|
IF är ju ett dåligt exempel. De har varit uppe på konsumentverket tidigare. Om din mor kör bilen som är försäkrad på dig, det händer en olycka och det blir en utredning. Har någon gjort något fel då? Klart du får ersättning. Om det är tvärtom, dvs du krockar med bilen som står på din mor, då är det väl samma sak? Andra personer får lov att köra en annans bil. Sköter man det snyggt, ingen 750 på sin mormor, så är det väl inga ögonbryn som höjs. Fullt normalt att en kvinna i 50 års åldern kör BMW. Man ska alltid försöka hitta något sätt att få ner kostnaden på försäkringen, LAGLIG väg. Du kan på vissa försäkringsbolag välja att ingen under 25 framför fordonet, mot att du får en lägre kostnad. Om man inte tar det så förutsätter ju försäkringsbolaget att någon annan kör bilen också. |
|
|
Sluta nu, snälla....läs vad som finns skrivet om detta istället och skriv ev. kommentarer i de trådarna istället. Varje tråd som touchar ämnet försäkringar dras ju in i den här evighetsdiskussionen och det ursprungliga ämnet dränks i sånt som redan sagts tusen gånger tidigare. |
|
|
:)) here we go again.... |
|
|
Tackar för alla svar. Jag har hittat en försäkring nu. Hel förs. för 9500 kr året. Tack på förhand. Daniel Jönsson |
|
|
min försäkring skulle ha kostat 40,000 på folksam o ja e ba 20år o har ingen bonus Speed limits are for pussies! |
|
|
o d va helförsäkring... Speed limits are for pussies! |
|
D-diddy |
med tanke på din signatur så förstår jag försäkringsbolagen.. David |
|
Daniel vilket försäkringsboloag blev det?? MvH Bmw 4-ever |
|
| det blev Länsförsäkring. I helsingborg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.