|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
inzani |
Såg en bmw på blocket som hade 18"are. såg ändå inte allt för trångt ut mellan skärmkanterna =) Länk Funderar samtidigt på ett par sådana här -> Länk fast i 4x100. och kanske 16" så man vågar köra lite bredare fälgar. |
|
Dom fälgarna görs väl inte i annat än 5-bult tyvär. Rondell design 58 heter dom. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
inzani |
Bonje du har sant. Kollade igenom det efteråt jag skrev inlägget. Någon annan som har några tips? Vet ej riktigt vad som gör sig bäst på en e30. litet och brett eller stort och fett =) |
|
E30 passar bäst i 16"-kostym. 18" och 17" är overkill i mina ögon. Störst är inte alltid bäst. I mina ögon passar 16" Alpina, Hartge eller liknande helt klart bäst på E30. BBS Krysseker är verkligen inte fel heller. |
|
|
Bild på min bil med 16" Alpina och 60/40-sänkning. Länk |
|
inzani |
Mums så läckert! Men det är ju lite synd att Alpina fälgarna kostar mer än F*N =( Tar det i någonting när du kör med 60/40 sänkning? Samt vilken sänkningsats är det du har köpt. Kanske blir något liknande. Samt hur bred är bakfälgen? |
|
Mina Alpinafälgar är helt original 16x7" och jag har Weitechfjädrar 60/40 (från www.bildelsimporten.nu) med originaldämpare än så länge. Har inga som helst problem med markfrigången om man inte ger sig fan på att sätta sig själv på pottkanten. Har slagit ett oljetråg med denna uppsättning men vad gjorde man väl inte när damen bodde mitt ute på en skogsväg som jag troligtvis skulle köra på grund på även med min helt standard Passat -98... Vanlig grusväg och alla gator + fartgupp är inga som helst problem med denna uppsättning. |
|
inzani |
Vad köpte du alpina fälgarna för? |
|
inzani: Dealade till mig dem när jag köpte 318is:en. |
|
| tjena inzani, jag har ägt den blå caben på bilden (därav nicket) den är sänkt med bielstein 60/40 fjädrar och dämpare, fälgarna var 18*7,5 med 215/35 däck och det tog inte i nånting men det var ruskigt nära vid fulla rattutslag, för övrigt blev det grymt bra väghållning. | |
inzani |
blue 325 Mycket läcker bil du har. Har du kvar fälgarna? Är lite små sugen :) |
| jag HAR ägt den såldes för snart ett år sedan, känner dock han som äger den nu och han har kvar fälgarna , han har även köpt nya så det finns nog lägge o pruta lite på dom skulle jag tro. | |
| bmwandreas kör ju på 19" =) | |
inzani |
ooh nu har jag hittat fälgen jag kommer köpa =) Länk vad kan jag köra för däckstorlek måntro? |
| Jag kör på 17" med 225:or runt om... tar i liter vid fullt rattutslag... | |
|
inzani: det där är ju Schnitzer-kopior, det är nästan större chans att få tag i fyrbultade Rondell 58 än dom=/ Kolla det här stället Länk så borde du hitta något som passar dig, dom har både ett bra sortiment av 16*9"-hjul och några feta 18"-fälgar (bla. en modell som jag själv precis beställt*L*) till E30... Förresten borde din 320 bli dödligt slö med 18"=) |
|
|
Det där blev ju HEELT fel ställe alltså=) Hit ska du nog: Länk |
|
|
Läcker bil, Haglund. Finns inte snyggare fälgar på E30... --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
inzani |
Wicked: Ac Schnitzer kopiorna finns både med 5 och 4 bult =) Den blir nog slö som fan. Men jag försöker hitta en lämplig motor jag kan köpa. lutar åt en m5 motor. 3.6/3.8:an |
inzani |
fan jag såg fel. måste varit trött. passar ju bara till nya 3 serien =// |
inzani |
jo förresten. finns det någon möjlighet att ändra bultdelningen genom en spacer eller något liknande. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.