AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
618

Motorjournalen testar E65 ikväll !!!

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

För Er som inte redan visste !
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag måste säga att E65:an verkligen har en otroligt bra utrustning. Jag tycker bara att den ser lite konstig ut, speciellt framifrån. Motorerna från BMW tycker jag fortfarande är bra. Hastighetsmätaren och varvmätaren tyckte jag däremot såg lite knepiga ut, det var inte samma stuk som på de andra BMW 7-serie modellerna. Vissa detaljer ser bättre ut på E38:an än vad de gör på E65:an. Det ska bli intressant att se när nya V12:an kommer.
Skulle vara kul att höra vad någon annan tycker om nya 7-serien.

//Schnitzer
betriebsanleitung
Slog på TV'n när det råkade va motorjournalen,trodde det var en Volvo vid första blicken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jag undrar om inte BMW kommer att förlora klienteriet
äldre köpare som tidigare åkt 7-serien, pga av att det blir för mycket av data och teknik moa alldeles för jobbigt att lära sig.Tycker själv att det det verkar lite halvjobbigt att sitta och spana på en display
för att ändra funktioner på bilen. Har en stereo i
MB 190 med displayfunktion och märker att uppmärksamheten på vägen kan bli lidande.Men visst är det kul med nytänkande framförallt inom bilsektorn.
Tyvärr har jag märkt att de duktiga tekniker som konstruerar nyteknik är lite väl långt från praktiskt användande och där blir det tyvärr en del konflikter med användarna. Nya E65 blir nog en storsäljare efter ett visst tillvänjande har den blivit riktigt snygg.
Sen kul att se provkörningar där det inte smygkörs.
Hoppas man får se den på vägarna snart.

Hasso
Bengt-Magnus W
Håller med om att displayen är trafikfarlig...
Röststyrning kommer inom kort.(jobbar inom IT)både datorer men framförallt telefoner kommer att styras så. Jag kan slå vad om att 7-serien kan röststyras inom 1-2 år.

Kartoffeln und Sauerkraut -Jawohl!!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jo i mobil telefoner har det ju funnits ett tag.
undrar vad som händer när man börjar gräla inne i bilen tex.Har testat en 520 prototyp åt Ericsson sedan februari men inte orkat bry mig om röststyrningen,
däremot högtalarfunktionen är kalas behövs ingen handsfree.Och så fort man för handen över telefon eller för den mot örat så stängs funktionen av.
Nokia får man väl gå en finskkurs för att kunna tala med.(Nokia gör leksaker som går att ringa på) välkänt ordspråk här på trakten. som numera sluta med mobiltillverkningen så några nya tester lär det inte bli.

Hasso
Fe
264
Felix
320dA M Touring -08
Jag vet att jag inte är riktigt objektiv men jag tycker att Motorjournalen var lite snåla med berömet igår kväll.
Jag måste säga att den så riktigt bra ut nu när man fick se den i lite mera naturlig miljö och inte bara på scen. Den såg ut att uppföra sig riktigt bra på banan och lät riktigt gott.

ps. Framlysena är fortfarande katastrof.

Felix
Icq#133904233
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, mera beröm hade inte varit fel.

//Schnitzer
sebbe_bmw
Det finns röststyrning på E65 som tillval...
sebbe_bmw:
Kunde inte undgå att se att du har TVÅ e39:or!! Och jag som inte har en enda BMW.......

mvh
Berg

Life's a bitch..... and then you die.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.