AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.657

Jag kan inte sälja min Coupé!

vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Hej igen gott folk :)

Jag har idag bestämt mig, att jag tänker behålla Coupén ett tag till. Jag är helt enkelt för fäst vid den, och den är ett bra komplement till Lotusen senare.

Nåväl! Måste bara få lov att berätta.. Jag hade lämnat in min Coupé på BMW i Mölndal för ett tag sedan för en stöldskada, då dom tog den svarta lilla bakspoilern bland annat. Fick den idag bilen, och till min förvåning satt där en -mycket- fetare spoiler, något längre, med ett bredare bromsljus.. Lackad i bilens färg!

Vadan detta? Vågar man klaga? Nej, tror inte det.. Jag misstänker att killarna på BMW inte allt för ofta fått in denna typ av "skada" och har säkert ingen aning om vad som ska sitta där.. För det dom gjort är jag verkligen tacksam för! Det ser grymt ut, jag tänkte försöka fixa bilder och visa senare. Vilken jäkla grej! Det ser helt plötsligt mycket läckert ut där bak :)

Nåväl! Har en fråga.. Nu när jag ändå fått en "gratis styling" tänkte jag slänga på mina M-speglar jag har liggandes, och även köpa en M-front så blir det nog riktigt läckert.. Hursom.. Jag kör idag med 18" Breyton Vision fälgar, och jag tycker bilen måste sänkas.. Problemet är att jag kör hårt med bilen och redan utan sänkning har däcken tagit i innerskärmarna och skrapat bort lite plast så det har blivit en liten skåra som man kan se om man öppnar huven. Har ni något tips på hur jag kan lösa detta? Jag vill alltså sänka bilen, och det kommer ju bli omöjligt för då lär den ta i ännu mer...

Fälgen är 8.5" bred fram, och jag kör med 225or..

/Vol
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Jag har exakt samma fenomen, men tänker inte sänka, och innerskärmen är "färdigslipad" nu. Det finns ett antal trådar om detta, sök tex på "innerskärm". Du kan valsa den för några hundralappar. MEN sänkning innebär väl kortare fjädringsväg, dvs du borde inte få större problem med däck som tar i skärmen, endast lägre bil/kortare slaglängd. Sök även på "sänkningsats", så hittar du en hel del tips.
hahaha! thats the spirit! klart klarar man inte en sån känslomässig avsked!
Måste absolut få se denna vinge! Jag har inte vetat att det fanns olika alternativ hos BMW! Kanske är det en AC Schnitzer vinge? BMW brukar ibland ha deras prylar.
Vilken färg har du på bilen? Ser det bra ut med samma färg som taket? Frederik M har gjort en photoshoping på min för att jag skulle kunna se om det blev bra men jag kan inte bestämma mig. Har till om med gått i tankar att kroma den på kanten och lacka den platta delen i bilens färg…skulle göra sig bra tillsammans med den breda kromade handtaget som våra bilar har….

Angående sänkring: har läst i många trådar här att det inte rekommenderas pga det stela bakaxeln som gör att man får svårt med exakt 4-hjulsinställning , fast jag är inte nån expert. Själv vill jag hellre ha feta kjolar än sänkning…

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

volatile: i stället för M front förselår jag hartage: den snyggaste fronten på en Z3 jag har sett: Länk

____

Nej, men snälla. Hartge fronten är ju tamare än en 1.8'a front.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker Hartge fronten (enbart fronten) gjorde fronten helt klart modernare. Ganska ovulgärt för att vara Hartge, snyggt :)
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
hartage fronten är så utpräglat Z8 inspirerad at det är omöjligt att inte tycka om den
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Z3C 4 Ever:

Den är sterlinggråmetallic (den enda Coupé jag sett i den färgen faktist, någonsin).

Tvivlar på att det är nån Schnitzer-variant, men förstår inte vilken bil den "ska" sitta på, för det är ju verkligen inte Z3 Coupé original... Mycket underligt!

Men som sagt, ska fota den så fort jag kan så ni får se vad jag menar.. :)
ojojoj, med ansdra ord: förväntningarna på bilder stiger :-)

____

volatile:
min titansilver mcoupe har ocksa bakspoilern lackad i bilens farg. Tycker sjalv det ser riktigt bra ut och det hjalper bilens linjer pa ett bra satt. Snett bakifran blir bilen lite mer "satt" an vanligtvis eftersom taklinjen pa satt och vis forlangs langre bak nerat..
Bilder vill vi absolut se, och grattis till att som forsta person nagonsin overhuvudtaget fa tillbaka nagot ifran bmw molndal som faktiskt varit positivt ;)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Bilder!!!!!

Och jag håller med Z3c 4 ever: klart man inte kan göra sig av med en coupe.

Annars har ju MH-GTR snygga framspoilers, tror även han har kjolar nu också. Hälsa från Richard om du ringer honom.

/Richard
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Mbolo: Jo, det blir mkt finare! Sen är det ju inte bara det att den är lackad heller, det är en helt annan spoiler.

Låter som du har haft dåliga erfarenheter från BMW i Mölndal? :/

/Vol
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Så, nu har jag fotat... Märks att jag inte är bra med digitalkamera, för jag tror jag råkade köra någon funktion som fick allt att se gulaktigt ut.. Menmen, orkar inte fota igen..

Man kan få en uppfattning nu om hur det blev iaf!

Länk
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
är det så att vingen svänger lite mer uppåt än originalet? ser ut att hjälpa lite mer med down force or originalet....fast just det, det är ju original oxå :-)
hmmm...den ser ut som den som jag har på bilen och det är original och jag vet att ni andra som var på stockholmsträffar har likadana som jag...kan det vara så att efter lackningen blev det visuellt lite längre? kan inte du mäta ut hur bred den nya vingen är? Sticker den verkligen uppåt? Mattias finns det två alternativa varianter i ETK?

____

Bu
241
Bucket
535iA - 87
Jag tycker den ser exakt ut som min original.. Kanske har 3,0:an en annan vinge från början eller?

/Henrik
Z3c: Jag kollade i ETK:n på en 2.8 Coupé '98 och en 3.0 Coupé '02, men båda har samma vinge, art.nr. 51 71 8 401 850.

///Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Den ser då misstänkt lik min original, om möjligt att ljusrampen blivit lite bredare!?

/Richard
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Kanske är det så? Jag minns min gamla som mkt mindre och med mindre uppsväng.. Men ni kanske har rätt.

Z3C 4 Ever:

Jag eftersöker ett foto från dig föresten.. Har du något underifrån på din bil så man kan få se hur dom dragit avgas-systemet?

Skulle uppskattas högst!
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Z3C 4 ever:

Påminner igen :) Det är inget du har eller?
Är hemskt nyfiken!
volatile. nej har faktiskt inget. du måste vänta tills mars då jag ska ge mig på bromsar och lyfter upp bilen. du kommer inte tro det men jag har själv inte sett det underifrån :-) när dem var klara så körde dem bara bilen ut ur hallen och jag hann inte se den underifrån. Och sedan dess har bilen varit avställd...

____

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.