|
|
|
|---|---|
| Jag har en 328 -99 där fläktmotståndet har gått. Nu undrar jag om det är någon som vet var den sitter? Många säger att den sitter fram vid fötterna på passagerarsidan, andra säger att den sitter fram vid fötterna på förarsidan. Kan någon även förklara hur man bytar den. Är det svårt, mycket jobb?? | |
|
Jag har en 328i Coupé -96 som jag nyligen bytt fläktmotstånd i. På min bil satt det på förarsidan i mittkonsollen. För att komma dit lossar du på två skruvar för att få bort plasten under ratten som går ner mot pedalerna. När det e fixat så tar man fram lilla ficklampan å kryper ner i Sveriges oskönaste ställning nere vid pedalerna å lyser in i mittkonsollen. Motståndet sitter inåt mot luftkanalen så du ser bara baksidan på den. Den e typ gjuten med nån slags svart plast i ett alluminium (eller når sånt) hölje. Sitter i två Torks och det finns en kontakt till den... Den e ganska lätt å hitta. Ett tips är dock att inte hålla i den när du bytt för å testa om den funkar, den blir jääääävligt varm... Kanske därför den har 5 cm långa kylflänsar å sitter i luftkanalen.. Hmmmmm??? Lycka till! ~ Over and out ~ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.