|
|
|
|---|---|
|
Mina bromspedalen sjunker till boten när man bromsar, det var många som sa till mig att det kunde vara bromstryckakumulator (bromsbomben), och jag mistänkte samma sak eftersom det fanns en lampa som blynkade när jag bromsade och pedalen kändes stum när man panikbromsade, så jag köpte en ny och satt den, det var jätte trång men det gick sist att byta bomben... Min forsta problemet var att välja servoolja så jag köpte en servoolja på Bil och traktor.. oljan var av märke pentazoil.. prefix A,, den kille som sålde olja sa till mig att den funkade till BMW men jag var lite osäker eftersom ibland man måste köpa original oljar när det handlar om servo. jad fyllde olja i beholaren och startade bilen men för min överaskning pedalen sjuken förtfarande till boten, men den röda lampan har slöckna. och det gor att bromsar även när motor är stäng.. nödbromsning ungefär 10 gånger gor att bromsa.. men pedalen sjunker förtfarande till boten.... så min fråga är: 1.- Kan de berot på servooljan som kanske är inte rätt typ? vad tror ni...? Vilken typ att olja ska man ha då??? 2.- Vad kan det beror på att bromsarna sjunker.. Luft i bromsarna? Det är mycket som är bytt till bromsarna bromscylinder och rör och lite mer.. | |
redbull |
oljan är nog inte så viktig bara det är atf olja så... det fenomen som har uppsåtå nu kan nog kallas luft i bromsarna och/eller huvudcylindern... you are in my mirror |
Hello Nasty |
Står du med bilen på tomgång o trempar fullt på pedalen så sjunker den till botten, tack vare bromsbomben (servo) men gör du detta när du är ute o kör så lär det yla rätt gott om puckarna, vad som händer är att bromsslangarna utvidgar sig så det går i mer olja o då sjunker pedalen längre ner. Har du rediga bromsar när du kör så behöver du inte oroa dig! MVH/Henrik Kör tills det rasar |
|
Bytte du bomben utan att skruva loss blocket den sitter i? Jag ska byta min men har inte fått tummen loss än |
|
| Du måste skruva bort modulen som bomben sitter i. Det är bara fyra rör som du skruvar löss och sen det är bara att skruva löss bomben,,, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.