|
|
|
|---|---|
| hej min mätarställning i min 535i har stannat på 29960 mil vilken tydligen var ett vanligt fel?men hur får jag igång den igen?måste jag byta konsol eller?Hur ska man förklara detta om man ska sälja bilen? =) | |
|
Sök på dessa siffror i "sökfunktionen" så vet du vad ditt nästa steg är. M V H Stephan |
|
| Det finns i ett av de fyra kontaktstyckena som sitter bakom mätaren en "kodnyckel", ser ut som en stor svart sockerbit. pilla lös den så hittar du ett serienummer .Detta nummer behövs när du beställer en ny kodnyckel hos BMW, kostar ca1400kr. Då börjar mätaren från noll igen. Jag gissar att din trovärdighet stiger om du tänker sälja bilen senare när du berättar varför mätaren är "nollad". | |
|
Om du låter bmw montera kodnyckeln kan dom föra in i serviceboken att jobbet är utfört vid en viss mätarställning. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk För oss Bmwtokar! |
|
|
Vad spelar det för roll om han trovärdighet sätts på spel. Bilen har rullat 30 000 mil. Vad finns det att göra. |
|
| okej får se hur jag ska göra då...Träligt enda negativa hitills... | |
|
Åtgärda, det blir om inte annat mycket trevligare för nästa ägare. Om man är en vänlig själ, och det är man ju! =) |
|
|
Bit ihop. Du kommer att komma över det snart. /Astroboy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.