AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.144

vad händer om polisen tar en utan framskylt?

Sida 1 av 2
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Hej!

Jag kör då och då en 90 sträcka i småland som har blivit begåvad med vägverkets fina snabbväxande problem, nämligen fartkameror.

Mången dag har jag kört förbi med solskyddet nedfällt samt en hand över ansiktet för att dölja de mer igänkännande delarna.

Detta börjar ju i längen bli ganska tråkigt (och farligt) så jag har funderat en del på att skruva av framskylten när jag kör på dessa sträckor. Min fråga är då egentligen vad som händer om polisen stoppar en utan skylt.

Finns det några vita lögner man kan dra för farbror blå för att undvika de annars så obligatoriska böterna, tex stulen sklylt osv?

mvh//Erik
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Du får böter och ev. föreläggande om kontrollbesiktning.
Jag tror knappt du kan hitta på nåt poliserna inte hört förut, men du kan ju alltid försöka...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Bmw ludde
Skaffa fotoblocker och lägg på skylten istället vet ja =P

Mvh Ludde
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Photoblocker funkar inte på skyltar med relieftryck, bara den helt släta.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
ormen
Håll farten! Enklast.

Våga vägra kollektivtrafik!!!
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Bryt sönder skylten och ha den i bilen, berätta för polisen att du just körde in i en stolpe, pelare, snövall eller liknande... det gjorde jag och har sluppit böter för det... Nu bor jag i en ganska liten stad och de poliser som är ute känner ju igen bilarna efter ett tag, så jag fick allt sätta tillbaka skylden ganska kvickt...

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Men hur är det med motorcyklar, de behöver ingen skylt framme!
/Anders
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
sätt fast skylten med kardborband... enkelt att montera och dra loss... funkar fiiiint..... har kört med det i 2 år snart... stannar plockar bort skyltarna.... och monterar på dem igen....

har åkt fast för det när jag glömde att sätta dit skylten när jag kom till malmö.... 400 kr i böter, han frågade varför jag hade satt fast skylten med kardborre... sa bara att jag inte hade ngn borr och kunde därför inte borra hål i skylten... och det godtog han...

kan tilläggas att 400 kr är lugnt jämfört med fortkörningsböter....

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Jag har aldrig fått böter för att ja kört utan regskylt fram. Bara frågan av polisen varför den är borta och uppmaning att sätta dit den snarast möjligt. Ah fick böter en ggn då skylten (slät) fram var tonad kolsvart med solfilm=)

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
ak
2
akersjoon
525i Sedan -95
Jag tar inte bort framskylten,jag tejpar över hela skylten med maskerande tejp så inte siffror och bokstäver syns.
Polisman kan då inte böteslägga dig då när skylten finns på plats.
Finns ingen bötesföreläggande att sätta det tricket på.
Skulle det vara en nitisk polis som vill det dra det vidare,kan du upplysa denna att du protosterar mot obemmande hastighetskameror på detta sätt,och att han måste vara i rätten på obetald arbetstid.
Många backar då och ger en,en tillsägelse!

Philly
jag har bytt ut dem 2 skruvarna mot ett par mindre, aslätt att ta bort/sätta på skylten! ¨polisen tog mig, men jag sa att en dansk backat in i mig... hehe, klarade mig
akersjoon:
"Registreringsskylt/ provisorisk registreringsskylt dold under färd/ ej i sådant skick att den lätt kunde avläsas

förselse 43A 300:-"

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
ne
165
nedde
320i -06
Att ni ens tycker det är vettigt att diskutera detta. Stå för det ni gör istället. Har ni något värde i kroppen? En dag åker ni av och kör på en människa också. För era jävla 400 spänn, har du råd att köra bmw så har du råd att betala dina böter, om inte, köp en cykel! Skyltarna som finns där på vägarna är där av en anledning faktiskt.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
nedde, kunde inte sagt det bättre själv!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
akersjoon: Skitsnack!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Det är inte utan anledning som det finns regler om hur snabbt man får köra. Det är heller ingen slump att unga killar generellt kör fortare än andra och då också är inblandade i fler trafikolyckor. 200km/h är ingen rättighet, det är på våra gemensamma vägar en ren livsfara.
In
355
Inot
745iA -02
Kardborre, tejp, fotoblocker, knäcka skylten å ha i framsätet......

Haha, tror snart att jag trillar av stolen av skratt, sådan idérikedom och så mycket onödig energi att lägga på en sådan skitsak som att det sitter fartkameror på en bråkdel av de tusentals mil väg vi har i detta land.

Den bästa var ändå kardborren tycker jag :p Aha! Fartkameror, stanna bilen, hoppa ur, ta bort skylten, brassa på som en oljad bilxt, ...Fartkameror upphör, stanna bilen, hoppa ur, sätta dit skylten igen.

James Bond skyltar-ala snurr borde väl vara nåt då:P
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Jag blir fasen rädd av att läsa inläggen. Vilken fantastsik omoral och pinsamt låg respekt för lagen och samhället. Väx upp och försök köra bil som de "vuxna" karlar ni säkert anser er själva vara.

*BAWORAK*
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
reflekterade också över att montera dem med kardborreband, det måste ju ta längre tid med på och avmontering än att hålla hastigheten vid kameraskåpen?

/Christofer
Philly
gubbarna som gnäller igen :P

BMW
Jag förstår inte heller varför det ska vara så svårt att bromsa ner och hålla hastigheten vid skåpen. Om du nu kör sträckan då och då så vet du kanske var skåpen sitter? Håll då hastigheten vid skåpen men ta igen den förlorade tiden genom att köra omoraliskt och trafikfarligt fort mellan skåpen istället... Det borde väl inte vara några problem att marcha i sisådär 170-180 med en 323:a?

Jag vet iaf att i mina trakter så sitter kamerorna utplacerade vid tidigare väldigt olycksdrabbade vägstråk och korsningar. Hastigheten har efter uppsättandet av kamerorna minskat betydligt och jag tror risken för olyckor har minskat i takt med hastigheten. Speciellt 2 av korsningarna på E18 strax öster om Karlstad var tidigare kända som "dödskorsningar" efter ett flertal olyckor med dödlig utgång. De är nu betydligt säkrare med kameror och sänkt hastighet. Dessa kameror är inte bara av ondo!

____
Reach the door with a breath and a scream.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.