AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
705

Bränslepumpen trasig?

Linkannr2
Min bil startar inte,den går på tomgångsmotorn.Jag har kollat så att säkringen är hel,och relät vet jag inte vilket det är av dom.Pumpen låter ingenting,vi mätte om det kom någe ström till den,det finns ju två kontakter till den.Det var ström till den ena kontakten men inte på den andra!Så jag menar det verkar ju komma fram ström till pumpen och den funkar inte,för om inte relät var helt borde det väl inte komma fram någe ström?
Mvh/Jonas
Linkannr2
Nå vad tror ni?Är det nån som har ETK som kan kolla vad det är för bränslepump jag ska ha?
Linkannr2
?????????ingen som vet någe?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Kommer bara ström när du kör med startmotorn..

---
Min E30: Länk
Linkannr2
vi hade tändningen på!
Relät funkar nog antagligen om den har slått ifrån så du har spänning till en utav ledningarna, det är NOG helt riktigt för den andra kabeln är väll jord. Så det är nog din soppapump som inte vill vara med o leka längre.( Det kan också vara glapp iden, min kompis hade glapp i sin. Jag tror det går 2 kablar in i pumpen på din, och emellan stiften sitter förmodligen ett utlopp eller inlopp från bränslepumpen. Den kan ha vridit sig så den var riktad mot själva väggen i bränslepumpen som gjorde att den inte orkade slå igång pumpen. Detta går inte se utan att ha skruvat ur den "grejjen" jag menar.
Men detta är nog inte så troligt i ditt läge, men men).

Hoppas du förstår min förklaring....
Linkannr2
T-Gul BMW....Tack för svaret.Jag märkte att jordkabeln var av,så jag satte ihop den men det funkar iallafall inte.Jag funderar ifall det kan ha blivit kabelbrand i jorden?Så jag ska testa att dra en ny jordkabel och se ifall det funkar?Annars så köper jag en ny soppapump!Åter tack för hjälpen!
Mvh/Jonas
Linkannr2
Det har ordnat sig nu:)
si
123
silwer
325IC -94
Jasså du lindgren! din bil brinner *thihi* =)
Linkannr2, vad var det för fel nu då. var det jordkabeln eller?
Linkannr2
Japp det var den satans jordkabeln,det räckte med att skala av den en liten bit och sätta ihop den så funkade det:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.