|
|
|
|---|---|
|
Jag har en "Lagungrön" BMW 320 Coupé från 1993. Bilen har gått 15.000 Mil och är i toppskick! Vad är priset på dessa på begagnat-marknaden? Vad ligger de på i pris? - | |
|
Tyvärr har jag inte bilder på den, men den är i fint skick och färgen är grym! Antagligen måste jag sälja den..... Någon som vill köpa??? - |
|
|
köpte min e36:a coupe för 58, har gått 18700, ingen speciell utrustning eller fälgar...men mycket fint skick, och det var just det som jag var på jakt efter... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Ok....De ligger mellan 50-60.000 kr då ungefär! Min 320 Coupé har gått 15.000 mil och har all utrustning utom skinnsäten. Till detta har jag 17 tums AEZ fälgar och även vinterdäck med snygga fälgar (1000 Miglia). Lacken är mycket fin och även bilen i övrigt också..... Helst vill jag ha kvar bilen, men jag räknar nog inte med att få sålt den heller faktiskt. Jag ville bara höra mig för om vad man kan tänkas få för den OM man nu eventuellt skulle sälja.... Annars får jag ju "gå ut" hårt och sätta ut en annons på den på Powerbörsen eller något, men sååå långt har jag inte kommit än! En sak som är sant är att min modell BMW 320 Coupé är grymt rolig att köra. Jag har automatlåda på min och där kan man ställa in och köra på tre olika lägen (Ekonomi, vinter och sport-läge). Och man slås över vilken kraft det är i motorn alltså....! Man känner ju det direkt när man trycker till på gaspedalen att det blir ett satans drag. Hela jag sugs bakåt i stolen när man trycker plattan i botten! Först tänkte jag köpa en BMW M3 på 286 hästar, men hade inte råd med en sådan då. Man börjar ju undra alltså. Om jag som nu har en 6:a på 150 hästar, hur i attans namn skulle det då inte bli i en BMW M3 på 286 hästar??!! Jag tycker redan det går undan...... Det finns inga bättre bilar än BMW. Vilken kvalité alltså! - |
|
| nja, e det verkligen så bra tryck i den? ;-) | |
| hm.. jag har en exakt likadan modell som dig Robbie, förutom att min e manuell-växlad... nu var det ganska längesen jag körde bilen då den e avställd..visst är den kul att köra, men jag tycker inte att man får nån "wow"känsla när man gasar på kanske.. eller jo..efter 3500 RPM vaknar den till liv å då är det skoj :) | |
|
Skulle tro att du kan får runt 50.000 för den om du har all dokumentation och den är fullservad. Hade en kompis som köpte en likadan lagunagrön 320 med automat. Tyckte dock den var till och med ännu tröttare än min manuella 320 som jag hade då. Hade jag vetat då vad jag vet nu hade jog hoppat över den tråkiga och för effekten törstiga 320'n och köpt mig en betydligt roligare 325 istället. Min diesel är faktiskt mycket rappare en min gamla 320...... |
|
| Kul att du gillar din bil Robbie men 0-100 på ca 11 sek vet jag inte om man sugs bakåt i stolen med ;) | |
| All utrustning utom skinn har man ju oxå hört förr....det tror jag först när jag ser det själv. :-) | |
|
Ok.... Jag kanske tog i lite när jag hävdade att man drogs bakåt i stolen, men om man trycker plattan i botten så blir det ett satans sug! Man riktigt hör hur "sexan" arbetar sig uppåt..... Visst, lite seg kanske den är. Går inte att jämföra med en M3:a, men jag gillar den ändå! Från en skala på 1-10 så får bilen en 7:a om jag rankar min egna upplevelse alltså..... Min oootroligt fräna "BMW 320i Coupé" får duga i brist på annat och pengar för tillfället :) - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.