|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om man får ha små reg skyltar på en e36:a eller är det bara vissa sportbilar man får ha det på? | |
|
Du får inte ha det på bil som har plats för stor skylt, eller som tidigare haft det. Kan tänka mig att det bedöms vid registreringsbesiktningen. Du får enbart ha Vägverkets skylt, som du alltså inte får ut till din bil. Så lagligt, nej. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Jag har en Pontiac Trans Am oxå...och den var det inga problem att beställa liten skylt till fram. Den hade stor när jag köpte den! Men men det löser sig nog...jag får väl leva med att blinda kan läsa mitt reg nummer! Tack ändå! |
|
|
Trans Am'en är en USA-bil, det är till dom småskyltarna är framtagna. Kan vara därför det var enklare. I början var det fritt fram att beställa dom små skyltarna, därför man kan se lastbilar och liknande med liten skylt. Där är det ju knappast utrymmesbrist. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| min brorsa har liten skylt fram på sin 325iM. han bara beställde den. | |
|
På min förra e39 fick jag söka dispens då jag hade lilla nummerskylthållaren fram och *host* bak. Funkar endast om bilen nyligen är registrerad. Här finns bilder på den: Länk ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Ett tag fick man liten skylt bara man bad dom det, Sen kunde man vid reg bes be att få det ( vanligast när det gäller priv imp. BMW...) Numera ENDAST om full stor skylt inte passar ( dvs US bilar uteslutande) eller efter sökt dispans ( problemet är dock om bilen väl haft normal skylt och man ändrat med t.ex. US bakdel, fet front etc etc så ges vanligen INTE dispans) 400:- kostar det vanligen utan eller med hemmgjord skylt ( även proffs skyltar i 3M reflex material i rätt format KAN ge torsk) allt handlar om farbror Haffas dagsform,,,, Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Vill du lära mer om små skyltar så sök på "Små skyltar" så hittar du ca 25 trådar som avhandlar alla möjliga aspekter och skrönor om kompisars kusiners bla bla bla som fått liten skylt.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Men min va ingen skröna... :-) Allt Gasar-Magnus skriver är dock korrekt. Har inte provat att få små skyltar till nuvarande bil då det är meningslöst. Att det inte är rättvist att jänkebilar får ha små skyltar och inte BMW är ju en annan aspekt i frågan. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Hur fick du din då?? när bilen blev reg. bes. eller hur gjorde du?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Stämmer bra det... eller rättare sagt ca 1 vecka efter regbes. Tog ungefär så lång tid innan min dispensansökan godkändes. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.