AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
741

Har någon haft en bättre dag än vad jag har haft.

LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Det är rent slump att det ska jävl*s för mig.

Kommer ut klockan 7.45. Batteri död. Försöker i minus 14 grade att ta ut batteriet och ta in den för att ladda. Satan, laddaren funkar inte. Gå ut med batteriet och sätt in den i minus 13,5 grader. Ett helvete.
Åker buss till föreläsning. Under hela föreläsningen så hade jag tankarna hos bilen. Lyckat med andra ord.

Kommer hem tro det eller ej så har fläkten till motorvärmaren stanat men inte värmen. Bilen fult med rök, tack och lov har säkringen i stolpen gått annars hade bilen brunnit upp.
Gummaimattan hade smält under värmaren.
Hela bilen är full av sot, jag har fått bort det mesta men det lucktar så in i helvetet.

FRÅGA::::

1. hur får jag ort lukten?

2. Vad ska jag rengöra med.

3. Varför lyser bagagelampa så att batteriet dör hela tiden.

4. Hade jag fått ut nåt på försäkringen om bilen hade brunnit upp.

Jag är ändå glad vill jag säga, för tänk om jag hade blivit av med min beemer. Då hade jag begåt självmord.
1. Klädnypa.
2.BMW:s produkter är bra.
3.Sunkig kontakt som inte bryter, kanske...?
4.Beror väl på vilken omfattning du har på försäkringen...
det är nog inte omöjligt att få en sanering av bilen genom försäkrningsbolaget om du hade den helförsäkrad...

Värt att kolla upp

...konstigat att inte överhettnings skyddet hade löst ut på kupévärmaren.... det skall den göra.
Överhettningsskydd har funnits på kupévärmare hur länge som helst tror att det krävs för att man skall få CE märka dem
Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
Det värsta med din dag var väl ändå att du fick åka BUSS till skolan???

Hrrr.. Fy fan,
vilken traumatisk upplevelse... ;)

1 den värsta lukten får du bort med en ättiks-skål inne i kupen (låt det ligga några gurkskivor i ättikan, "lagrar" lukten) eller låt anticimex kasta in sin "jon-rengörare"
2 hyr eller låna en mattvätt med två behållare (en renvattensbeh. och en smutsvattenbeh.)
3 bagagelampan lyser pga dålig kontakt (1-polig brytande)
4 beror på fb

Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Var sitter den kontakten till lampan?

Harley: Klänypa, det var ju kul.

Ättika det har har jag. ska prova.

Överhetningskydd, det är kanske de som har räddat bilen då!

antingen i skuffluckan längst ner eller så i låset som är fästat i "golvet" det borde vara en liten plastgrej liknande som den i dörrlåset på b-stolpen för framdörren

Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.