|
|
|
|---|---|
|
Låt oss ta ett scenario. Hej provar att lägga mitt tidigare inlägg i försäkringsforumet. Vad säger vi? Vad gäller? Herr X är ute ock kör med sin fina Über-bil dvs. en BMW. PANG så smäller det utav bara h-ve/&¤()/&%te. Bilen har träffat på en stenbumling som tittat in på fika hos slutväxeln. Slutväxel vill inte bjuda på fika och blir arg och börjar bokstavligen morra konstant efter mötet. Kan ett sådant fall täckas av försäkring dvs. vagnskada? Exemplet skulle även kunna vara ett oljetråg som blir utsatt för yttrepåverkan med resultat oljeutsläpp. | |
|
Jo, en sådan skada borde täckas av vagnskadeförsäkringen. Kolla närmare med ditt försäkringsbolags villkor! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
morsan pajade oljetråget på sin merca för ett par vintrar sen, vägröjaren tog på sig skulden och allt gick via hans FB. kolla upp vem som håller iordning vägen och ta ett snack med han först, går inte det får du nog kontakta ditt eget FB Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
Hej Det är gott! I detta fall gäller det inte någon BMW vilket kan förklara varför bilen gick sönder. Min gode vän och ägare av annat tyskt märke körde av en bilramp/lyft och tjong så fick klumpen en smäll. Jag har inte sett hur det ser ut under men enligt uppgift började oljudet uppstå direkt efter. Detta borde enligt min mening gå att ta på vagnskadan. Nämnas bör att byta slutväxel hos gällande märkesverkstad kostar 50.000:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.