|
|
|
|---|---|
|
I morse när jag startade bilen slocknade alla varningslampor som vanligt, utom den för bromsarna (utropstecken i en bromstrumma/skiva). Trippmätaren, färddatordisplayen och växelindikatorn är helt döda. Vattentempmätaren, bensinmätaren och ekonomimätaren visar ett konstant men felaktigt värde. Hastighetsmätare och varvräknare fungerar som vanligt. Jag har kollat genom säkringarna och de jordpunkter jag hittat lite snabbt, utan framgång. Några tips eller idéer...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! | |
|
Klassikern klent laddat batteri p.g.a av en massa korta körsträckor med Elbakruta , rumpgrill etc på fullt?? Provat att laddda på batteriet rejält samt kanske den klassiska "batteri reseten"?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Precis som Gasar-Magnus skriver "klassikern" men jag tror mera på att någon eller några lödningar har lossnat bakom instrumenten. Sök på "mätarkrångel" eller liknande så hittar du nog en hel del. /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.