AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.842

Nu har jag beställt Coilover till M3:an, nån mer som gjort de?

Sida 2 av 2
Om det inte är någon välkännt USA företag så skulle jag inte faxa kreditkorts info och fotoid. Tyska produkter vilket H&R är köper man oftast billigast i Europa. Vissa tillverkare har både tillverkning i USA och Europa. Har du kollat Bil Mode Center i Göteborg som är stora på H&R i Sverige?

/RS2
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
pssst...race delar har bra priser i england.
Hör även med dom killarna som kör e36 på rejsa.nu bla magnus har bra koll på vilket som funkar. Dom hjälper dig säkert med råd ang fjädervärdena oxå.

Coilover, dvs fjädern sitter utanpå fjäderbenet (som en komponet)..många ggr så kallas slarvigt en mac pherson med justerbart fjädersäte det. Alla mac pherson är ju coilover ;-)
Den stora fördelen att montera dämpare/fjäderben med justerbart fjäderfäste och tex 2,25" fjäder är 1 att man är fri att välja fjädervärde själv 2 du kan väga upp chassit. Och oftast? är dämparna inställbara dvs man kan justera dämparen i olika läge hur den ska sköta in resp utfjädringen.
ett ex hur det kan se ut på en e36 m3 Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Ne...de vågar ingen fan göra...då skiter ja i de..förbannat också...
Blir ju aldrig nåt chassie...Ne...de bästa måste ju vara att köpa från tyskland....nån som vet vart man kan ringa eller nån hemsida så man kan beställa ex. bilstein eller HR ställbart chassie till M3 -95?

Annars får jag väl köpa ett par fjädrar och helt enkelt nöjja mig:)

///M3
cane
Tips: Om man beställer från USA är risken att åka på tull (runt 4%) + moms 25% MYCKET mindre om man använder posten istället för UPS-DHL-FEDEX... alla expressfirmorna har egna tullare (!) som gör livet "lättare" vid import... bra vid företagsimport eftersom sådana oftast får tillbaka momsen, men inte så roligt för privatpersoner. Posten har sällan tid att hålla på med moms o tull verkar det som, många år sen jag fick tulla ut ett paket genom posten!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.