AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.843

Nu har jag beställt Coilover till M3:an, nån mer som gjort de?

Sida 1 av 2
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Som sagt...har beställt HR coilovers till M3:an från Usa nu..

Känns lite farligt eftersom man betalar innan...
Men men..kostade i allafall...9600kr+frakt.

Och frakten var fan inte billig..men de skulle komma på en vecka..

Nån mer som beställt från Usa??

///M3
Har beställt filter och shortshift från USA. Coilovers beställde jag dock från Tyskland.

Räkna med: 9600:-+frakt den summan +25%moms +tullavgift

/Johan

Gratulerar!! Nånting att se fram emot till våren nu då :)

Jag har beställt en del saker från USA, dock inte bildelar utan möbler. Går nämligen att göra fynd på amerikanska 60-talsmöbler...

Är inte alls säkert att du åker på moms+tull, jag har aldrig behövt betala någotdera men det kanske beror på vad man fraktar för något. Kunde du få leverantören att skriva ner värdet på paketet? Sen är det alltis bra om de också skriver att det är begagnade grejer och inte nya.

Jens
Nej det är visserligen inte säkert att man åker på tull och moms men man lär ju lägga in det i kalkylen. Blir sura tusenlappar annars...

/Johan

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
MrMarsupilami:
Ja...de e kul som satan..hoppas dom kommer fram bara:)

Ja.momsen och de hade ja inte en tanke på...jävla skit.....

Men när skulle dom dra de i sånna fall då?

Med frakt kostar de 12500:- ca och de drar dom ju från mitt kort...

Ska man betala moms och skit efter sen också...fy satan..hoppas ja slipper de...

Nä..ja har inte sagt något om det med att dom ska skriv att de e begagnat, får kolla upp de..

tack för tipset Jens!!

///M3
Jag fick betala det när Adena Pickos kom hem med paketet. Så i ditt fall borde det hamna på ca3600:-.

/Johan

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Ok...fy satan...då kunde ja ju liak gärna köp de här....inte bra...
jaja...de e la bara o be till Gud eller nåt....

///M3
Ja precis. Verkar vara många som klarar sig ifrån det. Jag gjorde det dock inte :( Det va därför jag började beställa grejer från Tyskland istället. Då slipper man det.

/Johan

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
OK..då vet jag de nu då...SKIT också...

Vet du nån bra sida som man kan beställa från tyskland då?

///M3
Nej tyvärr inte så här på rak arm. Jag har beställt mitt från en firma som bara har MINI grejer. Men det borde ju finnas nån på den här sidan som vet.

/Johan

En dum fråga...

Vad är "coilovers" ??

Har nåt med förbättring av vägegenskaper att göra va? :D
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
ok...ja nån borde ju veta...jaja..skit samma..har ju redan beställt från usa..bara att hoppas på de bästa...föresten, hur lång leveranstid hade du från usa?

///M3
har för mig att det tog cirka 2 veckor från att de skickade det till leverans till dörren.

tp: Ja har nåt med förbättring av väghållning att göra ;)

/Johan

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
tp;
coilovers är ett slags ställbart fjäderben..där dämparen och fjädern och fjäderbenet är en del ihop...
och ställbart från ca 30-80mm i höjd och en del kit även dämp..

///M3
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
johan: ok...2 veckor..ja dom verkar ju inte ha skickat de än i allafall...för dom har inte dragit några pengar...jaja..så bråttom är de ju inte..är ju inte vår än tyvärr...

///M3
Ska du montera dem själv? I så fall, hur mycket arbete tror du att det rör sig om?

Jens
ok m3_lover>> Man lär sig nåt nytt varje dag!

Lycka till med dom då, hoppas du slipper moms och tull och annan skit me!
Esa
Jag beställde coilover ombyggnadssats från bimmerworld.com till min M3 E30. Race fjädrar och ställbara alu fjädersäte. Viktbesparing minst 5kg. Pris ungefär 4000kr allt som allt.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jens:
Nja..jag gör det nog inte själv..behöver byta fjäderbenslager och sånt också..så jag lämnar in det så de blir riktigt...Men de rörde sig om ca 4 timmar (om inget krångla)...fjäderben och lagring runt om..

tp: Japp..man gör ju de..som att man kanske behöver betala MOMS och jävla tullavgift..ja tack..de hoppas ja med...skandal..
Vad korkad man kan va eller...:)
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Detta skrev dom ja beställde ifrån:

for international orders please
fax over your id and credit card with same name so we can verify information.

Va i helvete menas me de eller...ska man faxa och krångla också...räcker de inte o betala eller..trams...

///M3
Personligen hade jag bett dem skita i ordern och kollat efter chassi ifrån Tyskland eller nåt EU land istället. Är inte så mycke dyrare än det priset du betalade+ att frakten är billigare. Och du slipper moms å tull. Jag betalade 400euro=360:- i frakt för mitt chassi. Hade det på en vecka hem till dörren.

/Johan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.