AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
463

Ni som kan M3..

Hejsan..
Jag har hittat en M3:a av 1993års modell fast det sitter en 3.2L med 6petad låda i denna bilen..Bilen finns i Tyskland nu så undrar jag om Svensk bilprovning kan se skillnaden emellan 3.0L och en 3.2L?vart ser man skillnaden iså fall?
jag är inte så duktigt på Bmw än så länge..Tänkte höra med er som är duktiga på Bmw..

//Kirre
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Det står väl i det tyska registreringsbeviset (Fahrzeugbrief) att den har en annan motor?
Mao finns det en rätt stor risk för upptäckt.

Å andra sidan kan det vara OK att registrera den eftersom motsv. bil finns med helbilsgodkännande from 96.
Grusse
Det sitter ju dubbelvanos på den motorn, så det kan dom ju se det på om dom är lite insatt i BMW:s motorer.

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Klarar en 325:a som har allt från en M3, bla motor låda, bromsar mm besiktningen, så lär du också göra det.

/Edvard
BMW CS # 4503
TED
Är motor bytet INTE nämt i det Tyska "BRIEFET" så e chansen för upptäckt hos ASB väldigt liten!

/Mvh TED
Någon som vet var chipet ligger i en M3 -93?
Hejsan igen..

Tackar så mycket för svaren! Nu så har jag lite mera fakta..så även om SBP skulle upptäcka att det sitter en annan motor så kan man får igenom bilen "helbilsgodkännande" om jag har fattat detta rätt?=) detta ser lovande ut..

//Kirre..
TED
Mr.Vanos:

I motorutrymmet på torpedväggens passagerar sida.
Ta bort gummiskyddet(sitter med 3 el. 4 ploppar!),
och lossa sen plast locket bakom, sitter med 3st. +skruvar.
Sitter DME/MOTRONIC boxen som den ska så sitter den skruvad med 2st. +skruvar på vardera sida.

/Mvh TED
327i Nm Power
Är modifieringarna inskrivna i de Tyska papperena så är det mycket troligt att det inte går att få bilen godkänd i Sverige. Fråga det innan, om du köper den och det inte går att besiktiga så har du problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.