|
|
|
|---|---|
*micke* |
Behöver köpa en ny stereo till min bil (e36). Tänkte höra om nå´n har nå´t tips på nån sjysst modell som inte skär sig så mycket från resten av instrumenten... Har en grön nu ... ser förjävligt ut... Micke .. 325:a |
|
Jag har en Kenwood i min. Enkel CD-spelare med sk "mask" dvs att fronten själv snurrar runt och "gömmer" sig när du slår av tändningen så att du slipper släpa runt på den. Nästan all belysning är orange som överrenstämmer exakt med resten av instrumenteringen i bilen. Det finns även lite blått men detta stämmer med det blåa på den andra instrumenteringen. Jag kan inte den exakta benämningen på den men gå bara in o fråga där de säljer Kenwood. Mvh Carsten |
|
|
Hej! Jag har en Pioneér DEH 6100R (?). Suvurän slot-in cd-spelare (laddar väldigt fort osv.) med allt man kan tänka sig i, välj bakgr-färg! Köpte den för 1000 kr under vad de flesta tar idag, Orginalpris är 5000+fjärr! Jag köpte den för 4000 kr och då ingick den underbara fjärrisen för dryga 500! Köpte även en cd-växlare och slutsteg+magnat 12". Allt(!) för Totalt 4000stereo+2000växlare+2000steg+1500bas (9500) med kablage och så. En del pengar kanske, men ett fantastiskt ljud tillsammans med 540:ins 6 orginal-högtalare, rent och fint med ett j-vla tryck om man vill (Man får ont efter ett tag om man sitter i baksätet, men det går ju att dra ner på alla möjliga och omöjliga sätt på stereon, filter hit och dit, mängder!) Tja, det är mitt tips! Plånboken bestämmer ju en del... Mvh Gunnar, BMW 540IA -93. Mvh Gunnar, BMW 540IA-93. |
|
BIMMER |
du ska ha en Becker......absolut |
Emil |
Det är ju så sant att det är plån boken som bestämmer men det finns ju ändå en cd som är överlägsan alla andra för rimliga pengar. Nämligen pioneer dex p99. Den har tidskomp, inbyggda filter, dsp med 13 bands gramfisk eq, dubbla fjärkontroller (en att sätta på ratten och en att ha löst), motordriven flipp front, aluminium front, röst styrnig (behövs tillbehör för det), cd text, tre par lågnivå plus allt annat en riktigt bra cd ska ha. Fronten är alu färjad, skärmen har vit text och lite blåa inslag. Det ända den inte har är inbyggd efekt. Men i stället har den högre späning i lågnivå utgångarna till stegen. Vill man ha inbyggd efekt finns det en i övrigt lika dan förutom att det är lite lägre späning i lågninva utgångarna den heter deh p945. Sen finns det även en kasset vertion som heter keh p9700r. Sen att det är en bra maskin med ett väldigt fint ljud märks väl när nästan två tredje delar tävlar med en p99. Ny priset ligger runt 8000:- men en p99 kan man hitta begagnad för mellan 4000-5000. 945 är lite billigare den kan man nog få för 3500. 9700 är aldra biligast. Såg en anons på blocket där en kille sålde en 9700 för 3000 sen till hörande växlare för 1000. Det är ju inte mycket mer än vad man ger för nya standard maskiener. |
sportsbmw |
SONY M700 R.........BEHÖVER JAG SÄGA MER!! REKOMMENDERAR DEN STARKT, DEN ÄR RIKTGT J-Ä SNYGG OCKSÅ, DEN SATT SOM EN FLÄSKLÄPP I MIN BIL IALLA FALL! Hare gött / JOHAN! BMW RULES! |
eddie |
PIONEER deh8000r.REKOMENDERAR STARKT. passar skit fint Montana |
|
Sulle rekomendera Pioneer jag också! MVH /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
Om manska ha med CD i eller växlare så är Alpine ett utomordentligt val. Hoppas aldrig + att uphägningen håller sig i många år. Pioneer, sony, kenwood, clarion m.m. håller inte i längden, skicorna börjar hoppa efter nått år! Iaf efter dom erfarenheter jag och många andra jag känner har... -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Finns väl bara två märken som smälter in med övriga instrument i en Bmw. 1/ Becker Mexico -- DYR --- 2/ Blaupunkt,finns olika modeller. --mindre dyr-- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.