|
|
|
|---|---|
|
har ett litet problem med min ny inköpta b-10a.... vet inte varför men den drar soppa nånting kopiöst. 1.2 liter milen långkörning och över 2liter milen stads körning, men har märkt att ifall du drar ut kontakten till,är inte säker på vad den har för funktion men tror att den funkar som en "tomgångshöjare?" sitter i gummibälgen som går till insuget..så börjar den dra mindre soppa,och när kontakten är i så har jag en tomgång som ligger på 2000v/min och när man gasar så är den seg som fan att gå ner i varv när kontakten är i, har även testat byta "ventilen" mot en ny blev ingen som helst skillnad... nån som har nåt tips vad som kan vara fel? börjar bli dyrt att tanka så ofta.. sist jag tankade så hade jag tagit mej 18mil på 40liter soppa:) | |
|
Det låter som kallstartventilen inte stänger, men varför den inte stänger kan ha många orsaker! Hade samma problem med min vinterbil... Jag hade förbrukning på 1.1L på blandadkörning i somras på min B10:a, klart den drar mer på vinter´n men inte SÅ mycket... Hoppas du hittar felet, lämna gärna svaret så man får höra hur det gick MVH/ Markus |
|
| tror du det går att se felet i fall man lämnar in på verkstad och dom får köra en fel diagnos? | |
| Det är inte termostaten som är otät så motorn går kallt, så att insprutningen chokar motorn efter som den är kall, eller fel på en tempgivare, kan ge samma fenomen | |
| hmm men tempen står sig ju i mitten så det torde ju inte vara termostaten som det är fel på... för ifall den skulle gått kallt motorn skulle den ju visat det. man får väl ta och lämna in den på fel diagnos=/ | |
| Varför inte lämna in den på rätt diagnos från början, dvs feldiagnos? (kunde ej låta bli) :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.