|
|
|
|---|---|
| Ska ev byta kondningarna på min bmw 316i -94 mätarna fungerar inte som dom ska e det hågon som vet om jag måste montera bort ratten el om det går endå att få bort instrumentpanelen?jag har airbag i ratten | |
|
Det ska gå att få bort instrumentet med ratten på plats, men det är lättare när ratten är bortplockad. Jag plockade bort min (ingen airbag). Vad för fel har du på mätarna? Min trippmätare sade "PPPPPP" + att bara hastighetsmätarn funkade och jag testade byta kondningar, men det hjälpte inte och jag var tungen att köpa ett annat instrument (1650kr inkl frakt på bildelsbasen.se). Det är lite småjobbigt att få isär kretskortet sen så du vet. Alla dom tre multikontakterna har en hulling i varje hörn som måste klämmas in för att sära på kretskortet. Jag gjorde det genom att tälja till tändstickor till lagom grovlek och tryckte in en på varje ställe. Sen så är man tvungen att borra loss kretskortet på några ställen, men det var inte så svårt. ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
| tackar så mycket för ditt svar mina mätare bara dör ibland faller ner till noll läge o sedan vaknar dom igen som om man slår på tänningen fast motorn går skumt va! | |
|
Jag ska tillägga att alla lödningar är inkletade med nåt rött lim-aktigt, så det är väldigt svårt att inspektera lödningarna. Ska du inte ta och ruckla lite på varje säkring + kolla att ingen av dom är ärgade först? Jag tror att det är större chans att du har glapp nån annan stans än på själva kretskortet. Det kan också vara multikontakterna som går in i instrumentet som glappar. Uteslut det enklaste först. :) ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.