|
|
|
|---|---|
cane |
Har nu kört 700 mil med min sen jag köpte den i juni 2003. Kollade oljan igår, och den hade nedast druckit en deciliter! Är detta vanligt, känns ju väldigt bra hehe. |
| Det är helt normalt... | |
| E36 M3:an drar nästan ingen olja alls om man inte har något problem. En 996 Turbo drar 1L/100 mil och det kallar jag förbrukning. Sedan att olja kostar 150-160kr litern blir det faktiskt en oljeförbrukningskostnad förutom 2 liter milen ;) | |
|
Min drar inte en droppe på 1000/mil...jo..ganska nån.men inga deciliter i allafall...Då måste de ju betyda att E36 M3 motorerna s50b50 är bra motorer....i det avseendet med oljeförbrukning i allafall... ///M3 |
|
|
Jag är inne på min tredje e36 m3 nu och jag har aldrig märkt av att ngn utav de tre bilarna dragit ngn olja. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
cane |
Låter bra, tror också att det är ett tecken på en välbyggd motor. |
|
byter ju olja efter varje säsong (500mil) men har aldrig (ha bara haft bilen 1000mil) behövt fylla på mellan service´arna. Kanske har dratt ngr cl men d e ju svårt att märka. M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
300+: Kör du bara 500mil per säsong? Det var lite det. Det blir nog byte 2ggr per säsong för mig..e ju första påställningen för mig snart... Så de blir byte varje avställning och mitt i sommaren nån gång för mig...kör nog runt 1000 mil per säsong.. ///M3 |
|
|
Samma här. Inte märkt att bilen drar någon olja. Byter vid varje vår och bilen brukar få gå 800mil/sommar. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Körde 500 mil i sommar utan att se någon mätbar minskning av oljenivån. Detta gör M3:an ganska unik, i princip alla lite äldre sportbilar med hög kompression förbrukar ju olja. Jens |
|
| ca:500 mil = 1liter på min, men då är varvräknar nålen på de röda hela tiden. | |
|
Om din varvräknare är på de röda hela tiden lär du ju få räkna med att byta mer än olja inom en inte allt för avlägsen framtid... ///M3 |
|
| yup, hoppas den håller den här sommaren. toppen ska renoveras nu i vinter med nya vasare kammar o solida tryckare ny växellåda till vanoset, torrsump ska instaleras så oljan inte "smiter". botten delen blir nästa vinter med nya kolvar o stakar o lager. bilen har gått 8000 mil så de e dags för renovering. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.