|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag tror att det är ganska jämt upp till 170-180 men sen drar 330n ifrån......men båda får dyngpisk av min leksak på 240hk i alla fartregister :)) //Marin |
|
|
Och du får stryk av Berras 245hk, som rastas av Olles 250hk, som krossas av Nisses 255hk...osv. Big deal! Hade du haft något att komma med så hade du inte dolt det i din profil. |
|
|
Stilla sig nu Essen. Marin har ngt att komma med - från Stuttgart. Och det är inte en Mercedes. Eller hur? My Bimmer is my mistress |
|
| 330: Sant. Han har en bil som många förknippar med samma tillverkares 931-modell. ;-D | |
|
Jag hoppas frågeställaren ställt exakt samma fråga i lämpligt SAAB-forum. Svaren kommer då låta "varför jämföra en sur kebab-BMW mot en turboladdad super-saab?" På autopower börjar det alltid med att några säger att det kan bli jämnt. Sen säger någon annan att Saaben bara spinner på grund av felhjulsdrift. Sedan börjar cirkusen då någon tekniskt obegåvad påstår att det inte går att jämföra turbohästar mot sugmotorer på grund av det allsmäktiga vriiiiiiidet... Suck. Givetvis skall det även smyga sig in några Saabanhängare i diskussionen som noggrant påpekar den enorma trimpotentialen hos en Saab. En större hop av BMW-anhängare börjar då skrika något som involverar M3:or, turboaggregat och någon som heter Kilander (eller var det Kilström?). And it goes on and on and on and on... |
|
| Björk: Du missade att det alltid kommer in någon och dömer ut tråden, men nu är det fixat ;-) | |
| Jepp, någon rekorderlig person måste sätta stopp för självförnedringen. I regel är det jag. :-) | |
|
Hahaha humor....faktiskt är det ALLTID så som bjoerck (och även Flåklypa) beskriver så målande :) |
|
|
>>Essen Om du läser i min profil så kan du ganska snabt dra slutsatsen att jag är "BMW bög" men eftersom jag för tillfället inte äger nån sån, tycker jag inte att man skall skriva i sin profil vad man äger för bilar. Men jag kan endast för dig avslöja att det bl.a står en skitig V70 2,5 -98 i garaget just nu :) >>Björk Helt rätt Björkis! |
|
|
Jag drar er alla med trucken på kneget! Slickswheels, fully loaded batterys!! Kom an bara!!!! |
|
| Marin: Suck! Då är ALLT hopp ute för dig! ;-) | |
|
Kasta nu inte saker på mig...men jag har en dito saab. Det är 250hk och inte 230 som den gamla och som länken visade. Jag har manuell men automaten har 5 steg inte 4. Visst, 330 är en bmw och är bättre på dom flesta punkter. Kanke inte pris/ekonomi, utrymme, vinteregenskaper. Sen har saaben 250 hk mot 230 i bmw:n, 370nm mot 300. Den väger dock mer vilket lindrar skillnaden i prestanda. Från stillastående till 200 vinner saaben. bmw:n är snabbare i början och i slutet. I omkörningshastigheter har bmw:n inte färgen. Så är det bara. Nu pratar vi rakt fram...när vägen blir krokig är det nå´t helt annat. Mvh / Stefan |
|
|
Höfläkt: Har du något fristående test på 250 hkr aeron som styrker de du säger? Ja har letat mig blå utan att hitta något. Jag kommer vara skeptisk till konkret fakta lägges fram. :) BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
wendtan: Jag är nog beredd att hålla med höfläkten. Har kört Volvos T5 (250 hk). Det går utav helvete från 80 km/h upp till 200 km/h. Å jag har svårt att tro att nån 330 utan turbo kan hänga med i det flåset. Men jag kan ju ha fel eftersom jag ej kört någon sådan! Bara en synpunkt. |
|
|
Men alla test vi sett hittills så har 330n åkt ifrån aeron 0-100,0-140, 0-160. Iof bara 230 hkr varianten. Jag håller öppna sinnen tills vi får se svart på vitt :) BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
svintoleffe |
Om jag får säga vad jag tycker. Så tycker jag det är fel att jämnföra en icke turbo bil och en turbo bil. Ta en alpina b7 turbo eller en b10 biturbo. Då snackar turbo mot turbo. NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
|
Sen tycker jag S60 T5 är ett konkret exempel på att de inte räcker med 250 hkr för att vinna 0-160 över 330n. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Är de någon som har koll på hur mycket "tapp" i drivlinan s60 t5 samt 9-5 aero har? svaret kan ligga där då bmw alltid haft väldigt låg effektförlust i drivlinan. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Här har ni en länk till ett test där 330 och 9-5 250hk manuell jämförts. Enligt dessa siffror ser BMWn ut att gå lite bättre upp till 100mph. Dock är skillnaden inte så stor, och en stor del uppstår vid lägre hastigheter. Har själv kört tillräckligt många 330or för att vara av den åsikten att det kan vara rätt stor skillnad mellan enskilda exemplar, speciellt ifall de inte servats på ett tag. Kan väl tänka mig att en 330 kan få stryk rakt fram under rätta omständigheter, och en 9-5 känns i vilket fall som helst snabbare pga framhjulsdrift och vrid. Länk |
|
|
Och 100 mph är = 160 km/h. De du nämner om skillnad mellan exemplar trodde jag bara gällde m3 där effekt uttaget är över 300 hkr. Jag har inte märkt någon som helst tendens till detta på 330. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.