|
|
|
|---|---|
|
Min Far är på gång at sälja sin BMW 540i fårn år 2000. Bilen har gått 7900 mil, alltid handtvättat stått i garage osv. Bilfirman i lund ville ge 220 000:- vilket min far tyckte var för lite. Så jag tänkte höra med er andra på Autopower var ni anser att priset på en sådan här bil ska ligga på. Det finns ju inte så många andra att jämföra med. Bilen är i princip utrustad med allt. tacksam fpör svar. | |
|
Det är rimligt att tänka sig ett slutpris mellan 240 och 250.000. Priserna på E39 kommer att sjunka rejält kommande tiden, så väntar din far med försäljningen finns risk att ni måste räkna av 10-15% på ovan nämda pris från en vecka till en annan. Antar att firman i Lund vill ge 220 i inbyte - personligen skulle jag ta det och förhandla mig till utrustning till den nya bilen så att avdraget hamnar kring 250. |
|
|
Jag hittade en liknande på www.finnmer.se. Det är en 540 iA Sedan -00, 5800 mil, ej import, 239.000,- (BMW, Danderyd). Det låter prisvärt. |
|
Dragan525 |
En 540iA för 239´kr..uhuuuu jag börjar svettas nu med tanke på hur E39:orna rasar i priserna, vafan min e snart värd bara 100000kr....*SUCK**snyft* mvh Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
|
Det är nog den bistra verkligheten 220 000:- eller försök sälja själv om man tror att man kan få 250 000:- privat... ( sanningen är dock den att privat köp över 150 000:- är ganska ovanliga då börjar dom flesta vilja handla hos bilhandlare när dom summorna blir aktuella..) + Låg körsträcka fint skick (??) 540 ( underbar bil..) - Sedan ej facelift 540 ( dyr bil att äga/ reparera) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ekan: Felet din pappa gör är att sälja bilen nu. När en ny modell kommer ut "dör" oftast modellen som fanns tidigare. Till beg.marknadens förtjusning! Jag har alltid sålt halvåret innan en ny modell dyker upp. Kör några år till med bilen för att få ner milkostnaden. Är den dessutom välutrustad är det ju fortfarande en kanonbil. /Claes |
|
|
Vi tackar för de tips som kommit in hitills, men sluta inte. alla nya inlägg är av godo. vad gäller claessjöbergs inlägg kan jag enbart besvara det med att du givetvis har rätt i att priset sjunker om en ny modell kommer ut, men det är i mångt och mycket den nya modellen som gör att han villl sälja sin nuvarande. Men givetvis är ditt synsätt rent ekonomiskt mer rätt, fast som situationen ser ut just nu försöker han ebart få ut det mesta möjliga så det är den situationen som vi utgåt från. mvh//Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.