AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
979

Bränsle-relä på 318is-90?

Linkannr2
Vart sitter bränsle-relät på min bil?
Mvh/Jonas
Inte riktigt säker på din bil, men tror det är under den lilla svarta kåpan under huven som sitter på vänstra stötdämparfäste.
Linkannr2
Hm jag kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut,men säkringsboxen sitter ju typ där,och det finns ju ett par stycken relän i den,men sen har jag 2st relän som sitter utanpå säkringsboxen!Det ena relät sitter framför boxen och den andra sitter på sidan om boxen!Kan det vara nån av dom 2?
Linkannr2
En fråga till,kan man använda en bränslepump från nån annan modell?
Linkannr2
Ingen som kan hjälpa mig?
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Ditt bränslepump-relä bör sitta,som T-gul nämner,innanför det svarta locket...Har du ingen instruktionsbok att kolla i?
Vad jag kan se i ETK:n så passar bensinpumpen från t.ex 316i/318i med M40-motorn på din bil...
Linkannr2
Nä jag har ingen instruktstionsbok!Tack för svaren
Linkannr2
När ni säger vänster sida står ni framför bilen då?Här är en bild på en is under huven och jag kan inte förstå vad det är för svart box ni pratar om. Länk
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Linkan: Det är den lådan med genomskinligt lock längst ner till höger på bilden...Väldigt fräscht motorrum förresten!
Linkannr2
Petri...Bilden är inte på mitt motorrum,men min är lika fräsch:)
fr
35
fredde72
318 is -90
Jag har byt det reläet på min bil å då satt det under den svarta kåpan som sitter på torpeden! det är ett orangt relä som sitter yterst av de tre reläerna som sitter där. reläet längst till höger är till motronic- boxen!
Linkannr2
Tack för hjälpen!Men det är nog soppapumpen som är trasig.
Petri....är du säker att dom har samma pumpar?
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Linkann: Ja,enligt ETK:n så är det samma artnr på soppapumpen till 318is som 316/318i M40...
Linkannr2
Petri....Ok,tack för hjälpen.Du har inte lust att skriva upp artnr åt mig?
Mvh/Jonas
66
79
66a
318is-90
Tjena! Vill bara tala om att de där fina motorrummet tillhör
min is:))

MVH
66a
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Linkan: Varsågod! 16 14 1 181 075

66a: Grattis! :) har du motortvätta noggrannt eller är din bil bara i så fint skick,rent allmänt ?
Linkannr2
Petri....tusen tack för hjälpen
66
79
66a
318is-90
Petri:Tack! Jag har motortvättat den en gång...Bilen är för övrigt, i ett otroligt fint skick...Kör bara när de är torra vägar:))

MVH
66a
Linkannr2
Det har ordnat sig nu:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.