|
|
|
|---|---|
Linkannr2 |
Vart sitter bränsle-relät på min bil? Mvh/Jonas |
| Inte riktigt säker på din bil, men tror det är under den lilla svarta kåpan under huven som sitter på vänstra stötdämparfäste. | |
Linkannr2 |
Hm jag kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut,men säkringsboxen sitter ju typ där,och det finns ju ett par stycken relän i den,men sen har jag 2st relän som sitter utanpå säkringsboxen!Det ena relät sitter framför boxen och den andra sitter på sidan om boxen!Kan det vara nån av dom 2? |
Linkannr2 |
En fråga till,kan man använda en bränslepump från nån annan modell? |
Linkannr2 |
Ingen som kan hjälpa mig? |
|
Ditt bränslepump-relä bör sitta,som T-gul nämner,innanför det svarta locket...Har du ingen instruktionsbok att kolla i? Vad jag kan se i ETK:n så passar bensinpumpen från t.ex 316i/318i med M40-motorn på din bil... |
|
Linkannr2 |
Nä jag har ingen instruktstionsbok!Tack för svaren |
Linkannr2 |
När ni säger vänster sida står ni framför bilen då?Här är en bild på en is under huven och jag kan inte förstå vad det är för svart box ni pratar om. Länk |
| Linkan: Det är den lådan med genomskinligt lock längst ner till höger på bilden...Väldigt fräscht motorrum förresten! | |
Linkannr2 |
Petri...Bilden är inte på mitt motorrum,men min är lika fräsch:) |
| Jag har byt det reläet på min bil å då satt det under den svarta kåpan som sitter på torpeden! det är ett orangt relä som sitter yterst av de tre reläerna som sitter där. reläet längst till höger är till motronic- boxen! | |
Linkannr2 |
Tack för hjälpen!Men det är nog soppapumpen som är trasig. Petri....är du säker att dom har samma pumpar? |
| Linkann: Ja,enligt ETK:n så är det samma artnr på soppapumpen till 318is som 316/318i M40... | |
Linkannr2 |
Petri....Ok,tack för hjälpen.Du har inte lust att skriva upp artnr åt mig? Mvh/Jonas |
|
Tjena! Vill bara tala om att de där fina motorrummet tillhör min is:)) MVH 66a |
|
|
Linkan: Varsågod! 16 14 1 181 075 66a: Grattis! :) har du motortvätta noggrannt eller är din bil bara i så fint skick,rent allmänt ? |
|
Linkannr2 |
Petri....tusen tack för hjälpen |
|
Petri:Tack! Jag har motortvättat den en gång...Bilen är för övrigt, i ett otroligt fint skick...Kör bara när de är torra vägar:)) MVH 66a |
|
Linkannr2 |
Det har ordnat sig nu:) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.